Yorumlariniz

Okudugunuz tariflere biraktiginiz butun yorumlar ve duzeltmeler icin sonsuz tesekkurler/ I APPRICIATE THE COMMENTS AND CORRECTIONS.

22 Nisan 2010 Perşembe

Ev de Pastirma Yapimi

Ozlem insanlara neler yaptirmiyor . Cok uzaklarda olunca herseyi her zaman bulamiyoruz malum. Oyle her magazada pastirma , sucuk yok malesef. Ben cok sarkuteri urunlerini sevmememe ragman, aklima geldiginde olsa keske demeden edemiyorum.
Gene boyle bir donemde aklima pastirma geldi. Netten bir kac yere baktim. Evde yapa bilecegimi dusundum .Cok olsa biraz vakit birazda et kaybim olur diye dusundum., Amaa ya basarirsam, iste ozaman muthis olur dedim veee Pastirma yapmaya karar verdim.
Sonuc dusundugum den de harika bir sonuc oldu. Nasilmi yaptim anlatayim , kim bilir belki denemek isteyen olur.

MALZEMELER.
1 kg dana eti
1 su.br toz haline gelmis cemen otu
1 bas ezilmis sarimsak
3 cor,ks toz biber , ( aci yada tatli) tercih sizin
1 kg kadar kalin tuz.

YAPILISI;
Eti once iyice tuzla kaplayip iki agirlik arasinda iyice (SIKISTIRILIR ) Bastirarak 3 hafta bekletilir. Bu surede sizan suyu akitilir. Uc hafta sonunda iyice tuzu akitilir ve yikanir . Ici suyla dolu bir kapta 24 saat bekletilir. Bu surede suyu SIK SIK deyistirlir ve fazla tuzunun cikmasi saglanir.
Tuzu cikarilmis pastirmanin bir ucundan ip gecirilir ve 24 saat asilarak kurumasi saglanir.
Bir kapta ezilmis sarimsak, cemen tozu , toz biber ve 1 su bardagi suyla ceman hazirlanir.
Hazirlanan cemen ile pastirmanin heryeri kaplanir. Pastirma artik kurutulmaya alinir ve 1 hafta kurutulur. Cemeni kuruyan pastirma hazir demek tir. Yapmak isteyenlere kolay gelsin.

11 yorum:

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Süper canım yaa, ellerine sağlık. Baba tarafımdan bir Kayserili olarak bu tarife bayıldım. Babaannemler hep kendi pastırmalarını yaparlarmış.Harika görünüyor. Ben hep eti bozmadan nasıl pastırma yapıldığını merak etmiştim. Tarif için teşekkürler.

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Süper canım yaa, ellerine sağlık. Baba tarafımdan bir Kayserili olarak bu tarife bayıldım. Babaannemler hep kendi pastırmalarını yaparlarmış.Harika görünüyor. Ben hep eti bozmadan nasıl pastırma yapıldığını merak etmiştim. Tarif için teşekkürler.

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Süper canım yaa, ellerine sağlık. Baba tarafımdan bir Kayserili olarak bu tarife bayıldım. Babaannemler hep kendi pastırmalarını yaparlarmış.Harika görünüyor. Ben hep eti bozmadan nasıl pastırma yapıldığını merak etmiştim. Tarif için teşekkürler.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım harikasın...
Çocukken hatırlıyorum babam çok sık yapardı gerçekten evde yapılan daha lezzetli oluyor...

Ama artık hazır tüketiyoruz..

Elelrine sağlık canım

made in funda dedi ki...

müthişsin..gerçekten de inanılmaz.tebrik ederim.ELLERİNE SAĞLIK...SEVGİLER...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok iyi cesaret:) Cok hosuma gitti valla. Ellerine saglik.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çorum'da komşularım yapardı,o zaman bizde yapmıştık, ama birkez yaptık,bir daha denemedik.Sizinkide çok hoş olmuş ellerinize sağlık.İnsan isterse neler yapıyor.Tebrik ediyorum.Sevgilerrrrr...

keskinli dedi ki...

canim vallahi ben simdi bin kere daha sükür ediyorum bizde gurbettteyiz ama aradigimiz hersey var türk marketlerinde insallah sizin oralarda da olur ayricada cesaretin icin tebrikler marifet ister yani sevgiler

Annekaz dedi ki...

süper vallahi ben cesaret edemezdim ama bu tariften sonra ilk fırsatta deneyeceğim..

Adsız dedi ki...

No Labels the records onto each 80-minute phonograph recording that I couldn't Mayhap list them all by mitt on the battlefront of each phonograph recording.

My homepage Browse around these guys
Also see my website > reviews custom label

Adsız dedi ki...

Slm,ben ankaradayım.
Eti tuzladıktan sonra nerede bekletiyorsunuz,buzdolabında mı?
Bir de bu işin yapmak için uygun bir mevsim var mı?malum mevsim eylül sonbahar.ama bende denemek isterim.