Yorumlariniz

Okudugunuz tariflere biraktiginiz butun yorumlar ve duzeltmeler icin sonsuz tesekkurler/ I APPRICIATE THE COMMENTS AND CORRECTIONS.

18 Ocak 2009 Pazar

Yil Basi Pastasi


Nihayet vakit ayira bildim bloguma gelmek icin .Biraz tembelik biraz vakitsizlik den oldu aslinda .Biraz gecikmelide olsa yilbasi icin yaptigim pastayi ekledim nihayet . Takip edenlerden ozur dileyerek daha cok tarif yazmaya soz veriyorum .Seker hamuruyla yaptigim bu pasta istediyim gibi olmadi.Sebebini cozemedim ama nezaman seker hamurlu pasta yapsam seker hamuru eriyor hemen :((. Oyuzden pastam kaymis durumda, ama tadi yerindeydi.Biraz buyuk pasta oldugu icin ben tum malzemeleri iki misli kulandim .Siz olcuyu yariya indirip yapa bilirsiniz.
MALZEMELER
Hamur icin
8 yumurta
8 fincan seker
8 fincan un
2 kabartma tozu
Krema icin
5 su bardagi sut
5 corba kasigi un
2 su bardagindna az seker
2 pk vanilya
1 margarin
Suslemek isin
Seker hamuru yapiminda Yaman tarifler den www.ayseyaman.blogspot.com Mershmallowlu seker hamuru tarifini uyguladim .
TARIF
Ilk once keke icin onceden oda sicakliginda tutugum yumurtalarla sekeri kopurenedek cirptim .Iyice cirpilan sekerli yumurtaya kabartma tozu karistirilmis unu azar azar ekledim .Yogurt kivamina gelen karisimi biri biraz daha kucuk iki dikdortgen kaliba boslatim,onceden isnmis firinda 45 dakika kadar pisirdim .Kekler piserken sut,seker ve unla kremami pisirdim,Pisen kremaya margarini ve vanilyagini da ekledim ve sogumaya biraktim .
Pisen kekleri ortalarindan iki ye kesip hafif ce meyve suyuy ile islatim ve her katina bolca krema surdum .Pastanin disinida kremayla kapladiktan sonra sogumaya biraktim .Daha onceden hazirladigim seker hamurundan biraz kirmizi biraz yesil hamur hazirladim .Geri kalan beyaz seker hamurunu oklava ve pudra sekeri yardimiyla acdim ve pastayi kapladim .Yesil renkli sekerhamurundan yaprakalr hazirladim .Kirmizi renkli sejer hamurundan kucuk yuvarlaklar yaptim .Resim deki gibi pastanin etrafian yapraklar ve kucuk toplarla susledim uzerineden 2009 yaptim pastamiz hazir oldu .
HERKEZE SAGLIK VE MUTLULUK DOLU NICE YENI YILAR DILIYORUM

1 yorum:

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Canim eline saglik, tariflerin cok guzel gorunuyor. Bir dahaki sefere pastanin disini ganaj ya da buttercream ile kaplar ve de seker hamurunu yarim cm kalinliginda acip kaplarsan hic erime sorunu yasamazsin.
sevgilerimi yolluyorum
Esra