Yorumlariniz

Okudugunuz tariflere biraktiginiz butun yorumlar ve duzeltmeler icin sonsuz tesekkurler/ I APPRICIATE THE COMMENTS AND CORRECTIONS.

26 Kasım 2010 Cuma

Firin'da Tandir Ekmegi

Ekmek denildimi benim akan sular duruyor. Seviyorum cesit cesit ekmekleri. Hic yemekde aramam ekmegim disime, damagima uygunsa. Peynir,zeytin, birde cay ehh daha ne ile tadi cikar mis gibi ekmeklerin. Ekmek sismanlatir derler evet sismanlatir, biz de az yeriz o zaman. Yiyemiyorum Amerikan ekmeklerini, ya Firansiz ekmegi yada Italyan ekmegi almam lazim. Yadaaa kendim yapmam lazim. Son tercih beni daha cok keyiflendiriyor. hem eglenceli hemde lezzetlii :)) Bazlama, yufka derken birde tandir ekmegi yaptim. Harika oldu cocuklar cok begendi. Tavsiye ederim ama az yemek kaydi ile.

MALZEMELER.
2 kg un
1 litre sicak su
2 corba kasigi maya
2 corba kasigi tuz.
1 kase kadar misir unu

YAPILISI
Ilik suda mayayi eritin ve suyun yuzunde, goz goz kabarciklar olmasini bekleyin.
Un ve tuzu suya ekleyin ve yogurun, en az 15 dakika yorugmaniz gerekiyor.
Yogrulan hamurun uzerini kapatin ve iki misli olana dek kabarmasini bekleyin.
Kabaran hamurdan portakal buyuklugnde bezeler alip merdana ile unlu zeminde bir tabak buyuklugun de aci. Firini en yuksek derecede isitin ve firina bir pizza tasi koyun.
Pizza tahtasina biraz misir unu serpin ve bir hamur alin. Isinan pizza tasina hamuru yavasca kaydirin ve firinin kapagini kapatin . Ekmeginiz 6 dakikada kabaracaktir. Kabaran ekmek kizarinca firindan cikarin. Hamurlar bitene dek islemi tekrarlayin.
Resimde gordugunuz gibi kipkirmizi ekmekleriniz olacak.Afiyet olsun
Sevgiler
Sefa





13 yorum:

sarkaç dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
sarkaç dedi ki...

Bunlar dayanılır gibi değil. Hiç inanamazdım evde böyle güzel pişebileceğine. Muhteşem olmuşlar

Bayram Kombesi dedi ki...

Valla evde pisen buysa hemen yapalim. Ellerine saglik harika gorunuyorlar.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Sen söylemesen ekmeklerin tandırda piştiğini zannederdim.Çok harika olmuşlar.Sıcak sıcak içine tereyağ sürüp yemek lazım ellerine sağlık.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Aynen ekmek çeşitliliğine bayılırım cevizli zeytinli baharatlı derki uzar gider bu tandır ekmeğinin de bimde gördüğümde üstüne uçarak atlayıp alırım her zaman denemeli artık bu tariften sonra
afiyet olsun

Ferkay dedi ki...

Aynı karafırın ekmeği gibi olmuş canım benim ellerine sağlık.
Öpüldün.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Sevgili Sefa ekmekleri pişirdiğin fırını merak ettim burada bulabilirsem almak isterim.Sakıncası yoksa resmini çekip blogunda yayınlarmısın.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canim afiyetler olsun icersine tereyag nefis görünüyorlar sana hayirli aksamlar öptüm.

Tijen dedi ki...

Muhteşem olmuş Sefa'cığım! Bu ekmekleri (pita diyorlar değil mi sizin orada?) hayal etmiştim geçenlerde. Türkiye'de de bulunuyor ancak beyaz unla yapılmışı. Ben tam unla yapsam, içine mozzarella koyup peyniri eritene kadar fırınlasam, sonra içine Amerika'da yaşarken yaptığım gibi humus ve domates koyup yesem diyordum.
(Sebzeler için, ne bulursan onu kullan ama Walmart'tan değil çiftçi pazarından alırsan hem daha taze hem de daha güzel şeyler bulabilirsin gibi geliyor bana. Var mı sizin orada bir farmers' market?)

mandalincikmazi dedi ki...

Ne güzel kabarmışlar öyle davul gibi :))
ellerine sağlık canım şimdi misler gibi kokmuştur bunlar pişerken ...

Adsız dedi ki...

Harika görünüyorlar ellerine saglik canim. Ölcüleri yarim olarak deneyecegim yoksa cok gelir bize

Mami dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Mami dedi ki...

Yalancı resim başka sayfanın !
https://www.sanabirtarifimvar.com/tarif/firinda-patatesli-tandir-ekmegi--1