Yorumlariniz

Okudugunuz tariflere biraktiginiz butun yorumlar ve duzeltmeler icin sonsuz tesekkurler/ I APPRICIATE THE COMMENTS AND CORRECTIONS.

25 Aralık 2010 Cumartesi

Pisi

Ne cok sevilir pisi, sabah kahvaltilarinda, ikindin caylarinda ben cok severim. Yanina peynir varsa domates, recel vee tabiki demli bir cay. Disi citir citir ici yumusacik harikaa bir lezzet.
Turkuye de iken firindan hemen ekmek hamuru alip yaaprdim. Ne pratiktir ne kolay liktir.
Simdi kendim mayaliyorum. 1 kg un'dan bir suru pisi cikiyor. Pazar kahvaltisi icin size bir alternatif . Hadi esinizi cocuklarinizi sevindirin.

MALZEMELER
1 kg un
1/2 ltr su
1 cb,k maya
1 cb,k tuz
1 tl,k seker
1 sb sivi yag

YAPILISI
Once unu eleyelim. Hamur yogurma kabina ilik suyu alalim, mayayi ve sekeri ilik suda ezelim ve 5 dakika maya iyice eriyene dek bekleyelim. Mayali su goz goz olunca unu ve tuzu ilave edelim ve ele yapismayan bir hamur elde edelim. Elmek hamuru kivaminda bir hamur olacak. Un az gelirse biraz daha un ilave edebilirsinizi. Yogurdugumuz hamuru mayandirmaya birakalim. Iki misli oldugunda sivi yagi isitalim. Hamurdan mandalina kadar parcalar koparip elimiz de yuvarlayip uzerine bastiralim. Hamur ele yapismamasi icin ellerimizi suyla ara da bir islatalim.Sekil verdigimiz hamuru kizgin yagda onlu arkali kizartalim.
Sevgiler
Sefa


12 yorum:

Rozerin'in Annesi dedi ki...

bende cok severim...ellerinize saglik..guzel bir sunum..sevgiler..

Limon çiçekleri dedi ki...

çok severim kendilerini:)Ailecek ...Ellerine sağlık enfes görünüyor.

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Bizde de sık yapılır yanına da peynir domates ve tabii çay müthiş ellerine sağlık sevgilerimle..

Swotpisces dedi ki...

Yanında bilimum kahvaltılıklar harika olur, of ki ne offf. :)

Banuca dedi ki...

Ooooof, şimdi olsa da yesem :))

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Bizim evdede çok sevilir.Bu sabah kızlarım isteyince eşime fırından hamur aldırıp kızarttım.Fırın evime çok yakın olduğu için canımız istediği an hazırlıyabiliyorum.En içten sevgilerimle...

Ferkay dedi ki...

en sevdiğim şeydir pişi..
Ellerine sağlık Sefacım..
Öpüyorum..

keskinli dedi ki...

ikindiye cayda sendeyim öyle bir anlatmissinki agzimin sulari akti :)) ellerine saglik sefacim sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sefacım çok haklısın !!
Cundaya giderken yolda çok hoş bir yerde mola verdik,
mekanın kendi ikramıydı pişiler
ve ben kimbilirrr kaç senelerce yemediysem artık, bir tanesini keyifle bitirdim !!!!
hatta elim şimdi senin tabağın üzerine bile uzanıyor :))))

made in funda dedi ki...

canım kahvaltıda harika olur.ellerine sağlık.sevgiler...

narcicegirengi dedi ki...

Selamlar sevgili lezzet sefasi:)
Bayildim pisilere.. Aslinda farkli isimelrle biliniyor degil mi? Biz de pisi deriz.. O kadar da cok severim ki.. Kahvaltilarda peynirle bayilirim ben de senin gibi:)
Karsilastigimiza cok sevindim..
Bundan sonra gorusmek uzere
Sevgilerimle

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

nasıl severim! eskiden pazar kahvaltılarında yemeyi çok severim! anılarım da yemek dolu:) ellerinize sağlık!