Yorumlariniz

Okudugunuz tariflere biraktiginiz butun yorumlar ve duzeltmeler icin sonsuz tesekkurler/ I APPRICIATE THE COMMENTS AND CORRECTIONS.

24 Ocak 2011 Pazartesi

Kuzu Tandir

Herkese kocamn Merhaba lar, Umarim cokk guzle bir hafta gecirisiniz, sevgili arkadaslar.
Pencerem den disariya baktigimda, giri bir gok yuzu, buz tutmus su birikintileri ve sanki kendine kusmus bur Pazartesi Gunu goruyorum.
Takvimler Ocak ayinin sonlarina ilerlerken havanin boyle olmasi gayet normal tabiki. Butun kabahat Ocak ayina atip ben icimdeki neseyi disavurmaya karar verdim.
Bogazlarim yaniyor ola bilir, tabiki yanacak, usutuysem bu kacinilmaz !!karamsar olmak yok.
Burnummu akiyor eeee Ocak ayindayiz, ortada hizla yayilan bir virus var!!karamsar olmak yok.
Disarda kendine kusmus bir gun varsa, biz de kendimizemi kusacegiz?. Kisin tadini cikarmaya karar verdim. Sicacik bitki caylari, pufudik terlikler, yumusacik battaniyeler hep kis icin hazirlanmadimi. Bu guzel likleri dolabimdan cikariyorum ve yerlerine karamsarligimi asiyorum,Hem de dolabimin enn dip kosesine.
Simdi hepiniz icin , hepimiz icin kocman GULUMSEDIM , hadi sizde GULUMSEYIN..
Sanirim bu kadar muhabbet yeter, asil isimize gelelim :)))
Bir kac arkadas mail yoluyla benden onceligi ,, kuzu tandir,,a vermemi rica ettiler.
Arkadaslarimi bekletmek istemedim. Yapimi cok kolay olan bu yemek lokantalardaki kuzu tandiri aratmiyor.Once kuzu tandir ardindan diyerleride hemen gelicek.

MALZEMELER
2 kg kuzu eti
2 defne yapragi
1 tutam kekik

YAPILISI
Agzi cok iki kapanan bir celik tencereye, yikayip iyice kuruladiginiz etinizi koyun. Etin arasine defne yapraklarini, uzerinede kekikleri serpistirin.Tencerenin agzina iki katli bir gazete koyup kapagini kapatin. Tencerenizi en kucuk ocaga alin ve altini mumkun oldugu kadar kisik bir sekilde ayarlayin. Yaklasik 4 saat kapagini hic acmadan pisirin. Tencerenin agzi 4 saat hic acilmiycak. 4 saat sonra kapagini acin ve eti kontrol edin , tuzunu serpin ve altini kapatin.
Tuzunu cekene kadar yaklasik 10 yada 15 dakika dinlendirip servise sunun.
Sefa

10 yorum:

mintinin dünyası dedi ki...

TEK KELİMEYLE ŞAHANE GÖRÜNÜYOR ARKADAŞIM.YEMEK SAATİNE YAKLAŞTIĞIM ŞU DAKİKALARDA İÇİM GİTTİ İNAN.ELLERİNE SAĞLIK.
SEVGİLERİMLE

Unknown dedi ki...

ET ÇOK SEVEN BİRİ OLARAK ÇOK BEĞENDİM.OLSA DA YESEK:)
ELLERİN DERT GÖRMESİN ARKADAŞIM.
AFİYET OLSUN.
SEVGİLERİMLE...

yemekbiraşk dedi ki...

lokum gibi olmuş:) bende de başka versiyonu var:)
sevgiler

Özgen dedi ki...

Harika olmuş ellerinize sağlık eminim lokum gibi olmuştur denemek isterim sevgiler...

Ayse dedi ki...

Cok guzel gozukuyor!!!

Pembe Tatlar dedi ki...

Et seven biri değilim ama bu şekilde pişmiş etleri yiyorum elelrine sağlık canım...

kalpkurabiye dedi ki...

canım ablacığım ellerine emeklerine sağlık olsun:))
mis gibi görünüyor tandır:)

Tarifkolik - Öznur dedi ki...

Harika olmuş. Ellerinize sağlık sevgiler..

Unknown dedi ki...

Et sever olarak çok canım çekti çok..
Çok geçmiş olsun.
Ne güzel böyle iyi taraflarınıda görebilmek hastalıkların bile..
Ahh keşke bende yapabilsem.
Ellerine sağlık Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Et çok sevmesemde görüntü cezbediyor :) ellerinize sağlık..