Yorumlariniz

Okudugunuz tariflere biraktiginiz butun yorumlar ve duzeltmeler icin sonsuz tesekkurler/ I APPRICIATE THE COMMENTS AND CORRECTIONS.

15 Eylül 2011 Perşembe

Ekmek Tatlisi

Merhabalar herkese, bu gun cok kolay bir tatli tarifim var sirada.
Vakit almayan, ekonomik bir tarif. Ben ilk defa cocukken tattim bu lezzeti.
Bu kadar cok kekler pastalar kurabiyeler yoktu , ( belkid e benim yasadigim yerlerde yoktu ) tepsi tepsi baklavaalr bayramlarda duyunlerde ozel gunlerde olurdu.
Kisin ocak basinda guvecte un hellvasi yapardi rahmetli anneannem, Annem kabak tatlisi sutlac birde pembe rekte pelte isminde bir tatli . Ustu bol susumli olurdu.
Birde simdi tarifini vericem ekmek tatlisi. Cok fazla bolluk yoktu ama daha bir bereket vardi , daha bir vefa sevgi saygi vardi sanirim o yillarda.
Ben yinee dagiticam konuyu hemen toparlayayim ;) tarife geceyim.

MALZEMELER
1 bayat ekmek
1 su bardagi sivi yag
2 su bardagi seker
2 su bardagi su
1/2 limon

YAPILISI
Bayat ekmek dilimlenir ve firinda hafif kizartilir. Kizaran ekmekler kizgin yagda iki tarafli kizartilir. Cok cabuk kizariyor yakmamaya dikkat edin. Kizaran ekmekler tepsiye alinip sogutulur. Tencerede seker ve suyu kaynatilir serbet yapilir. Serbet koyulasinca limon suyu ilave edilir ve 3,4 dakika daha kaynatilir. kaynayan serbet ILIK halde soguyan ekmeklerin uzerine kepceyle dokulur. Soguyunca kaymak ile servise hazir dir .

16 yorum:

Unknown dedi ki...

benimde en sevdigim tatlıdır.aslında biraz agır oluyor ama deger.ellerine saglık.

bırtutamkekik dedi ki...

ama bunda yuumurta yookk:)
bu farklı bir metod sanırımm...
denemek lazımm tez vakitte:)
yumurtasız oluşu çok cazip geldi bana...
hayırlı cumalar....

Hilal dedi ki...

aa
bayat ekmekleri değerlendirmek için ne güzel bir tarif bu. iyi ki paylaştınız, teşekkürler

Unknown dedi ki...

Canım çocukluğumda annem bayat ekmekleri tatlı olarak değerlendi
rirdi ellerine sağlık öpüyorum.

Hayatın Tatları dedi ki...

hiç tatmadım ama tam acil durum tatlısı :)

zeymurancafe dedi ki...

en sevdıgım tatlıdır ellerıne sağlık canım

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..çok lezzetli görünüyor..sevgiler

lezzetli tatlar dedi ki...

öyle bir gecerki dizisinde görmüştüm ve cok hosuma gitmişti bu tatlı teşekkürler..

Unknown dedi ki...

Hayirli cumlar canim afiyetler olsun.

Unknown dedi ki...

iyi fikir olmuş ellerine sağlık daha önce yemedim ama emin çok güzeldir.

Noblesse dedi ki...

ÇOK ÜZÜLEREK VE UTANARAK SÖYLÜYORUM Kİ EKMEKLERİM ÇOK ZİYAN OLUYOR.bU TARİFİ DENEMEYİ İSTİYORUM BU YÜZDEN, TEŞEKKÜRLER.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik, nefis görünüyor tatlin,
sevgiler...

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Ellerine saglik canim... Gecen esime yaptim bende bu tatliyi bayildi, ama ben üzerine krema kullanmistim...

LeylaK dedi ki...

ahh insanoğlu şu ekmekleri atmaktan vazgeçip böyle şeyler denese, hem daha çok kilo alıp ekmek yemekten vazgeçer ve böylece israfı daha çok önler :) ellerinize sağlık. Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım çok pratik ..hem ziyan olmasın diye ekmklerde değerlendirilmiş olur. sadece şunu
merak ettim ekmekler biraz tuzlu gelmiyormu?

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Çocukluğumu hatırladım.
Rahmetli annecim yumurtaya bulayarak kızartır şerbetlerdi ne severdik.
Ellerine sağlık canım.Üzerinde kaymakla da ofof.
Hem böylece israf da önlenmiş oluyor.
Sevgilerimle...