Yorumlariniz

Okudugunuz tariflere biraktiginiz butun yorumlar ve duzeltmeler icin sonsuz tesekkurler/ I APPRICIATE THE COMMENTS AND CORRECTIONS.

24 Kasım 2014 Pazartesi

Baklav yufkasindan, baklava tadin da ispanakli borek.

Merhaba  herkese , yeni bir haftadan .  Umarim  yeni hafta  yeni umutlar yeni  guzellikler getirir hepinize.
Evet  bugun sizlerle, kolay  ve  Pratik bir tariff  paylasicam.
Arzu edenler  icine  peynir , patates yada  kiyma  koya bilir.  Ben ispanak  tercih ettim .

~~~MALZEMELER~~~
1  paket baklava  yufkasi . Yaklasik  24  yaprak.
1 cay  bardagi  erimis tereyag,
1/2  cay bardagi  sivi yag

 ~~~ IC MALZEMESI ~~
1/2  kg  ispanak yapragi , kiyilmis.
100 grm  beyaz peynir
1  kucuk dogranmis  kurusogan
1  tatli kasigi  seker ( tuz yok seker var)
1  tatlikasigi  karabiber.

~~  YAPILISI~~~
Once  ic malzemeleri  hazirliyoruz. Incecik kiyilmis  ispanaga , seker  , kara biber  , ezilmis beyaz peynir ve  tavla zari dogranmis  sogan eklenip  iyice  karistirin.
Ben  peynir  tuzlu  oldugu icin  tuz eklemedim. Bir de ispanak  cok  tuz kaldirmiyor  bilirsiniz.
Ispanak icimiz  hazir , simdi  borek  yapmaya  gecelim.
Bir kapta  tereyagini   isitalim , icersine  siviyagi  ilave edelim.
Yufkamiz dan  bir yaprak alip her yerini firca ile  yaglayalim .
Uzerine  bir kat daha  yufka  koyup onuda  yaglayalim .
Yufkalarin  yarisina ( yaklasik  12  yaprak) bu islemi uygulayalim
Benim kulandigim markada  1 pakete  24  yaprak  baklava yufkasi cikiyor.
Iki tane  12  ser katli  yufkamiz olucak.
Ispanakli  icin yarisini  bir yufkanin  heryerine, diger yarisinida  diger  yufkanin heryerien  esit sekilde dagitalim.
Genis kenarindan sikica sarip  rulo elde  edelim .
Iki rulo boreklerin uzerini  geri kalan  yag ile yaglayalim, ve  (200c  ) yada ( 350  f  ) isitilmis  firinda  20 dakika  pisirelim. ( Firin derecesini  kendi firininiza gore  ayarlaya bilrisiniz.
Afiyet olsun
Sefa

3 yorum:

Mutfak Dili dedi ki...

Elinize saglik olsun.. Baklava yuvkasina en cok ispanak yakisiyor. Cok seviyorum ben de

Unknown dedi ki...

baklava yufkası bence güzel bir icat oldu biz hanımlar için.ellerinize saglık.

Unknown dedi ki...

Goruntu harika