Yorumlariniz

Okudugunuz tariflere biraktiginiz butun yorumlar ve duzeltmeler icin sonsuz tesekkurler/ I APPRICIATE THE COMMENTS AND CORRECTIONS.

6 Aralık 2008 Cumartesi

Irmik Helvasi

Bayram geldi olaki tatliniz dusunduyunuzden cabuk biterse ne yaaprim diye dusnmeyin hemen bir irmik helvasi karinn .

MALZEMELER
1 bardak sivi yag
2 bardak irmik
3 bardak seker
4 bardak su
1 kahve fincani dolmafistigi
uzeri icin tarcin ,ceviz ,fistik

YAPILISI
Tencereye yagi koyun ve isininca icine fistigi ve irmiyi koyun. Yavas yavas karistira karistira
kisik ateste kavurun . Fistiklarin rengi altin sarisi olana dek kavrulmali helvaniz. Rengi iyice sararan helvaya sekeri ve suyu ekleyip karistirin ve altini kisip yavas yavas pisirin .Suyunu ceken helvanin altini kapatin ve yarim saat dinlendirin. Demlenen helvaya istediyiniz sekli verip ustune tarcin,fisti ve cevizle susleyin servise sunun .

Burgu Balava

Ben gene suruplu bir tatli tarifi etmeden duramiycam :)

MALZEMELER
1 paket flo ( yaprak baklava hamuru)
2 su bardagi ceviz
250 gr margarin
2 su bardagi seker
2 su bardagi su

YAPILISI
Ilk once surup u hazirlayin, seker ve suyu bir kapta 5 ,10 dakika kaynatin .
Cevizi rondada cekin, margarini eriyin .Yaprak flodan bir adet alin ve erimis margarinle heryerini yaglayin( firca yardimi ile ) Yagladiginiz hamura ceviz serpistirin ve oklavayla hamurun dar kenarindan baslayarak sarin . Sarilan hamuru iki ucundan kavrayip ortaya dogru buzun .Oklavadan siyrilan hamuru yaglanmis tepsiye dizin . Firininizi orta sicaklikta isitin ve tepsiyi yakalsik 15,20 dakika pisirin ( kizaranadek) firndan cikan baklavaya ilik serbeti kepce ile gezdirerek dokun .Tatliniz hazirdir afiyet olsun

Incir Dolmasi

Cok kolay ve pratik bir tatli . Tatliya duskun olanlarda eminim cok beyenecek .

MALZEMELER
1/2 kg kuru incir
1 bucuk su bardagi seker
1 kase karisik ceviz , findik ( evde ne varsa)
bir kac karanfil
biraz tarcin

YAPILISI
Sekeri 2 su bardagi suyu ve incirleri bir tencereye koyup incirler yumsayanadek pisirin .Incirlerin kenarindan kucuk bir cintik acmayi unutmayin
Irice kiyilan ceviz ve findiga tarcin ve karanfileri ekleyip ,pisen incirlerin kenarindaki cintikten malzemeleri icine doldurun . Icini doldurdugunuz incirleri tekrar tencereye alip surup koyulasana dek pisirin. Sogudugunda servise sunun .

Incir Dolmasi

Cukulata Soslu Rulo Pasta

Selam gene cok ara verdim biliyorum ama gercekten cok is lerim vardi :)
Iki gun sonra Bayram geliyor herkezde bir ttali telasi baslamistir, bende sizlere kolay bir kac tatli tarifi vermek istedim .Iste bunlardan biride cukulata soslu rulo pasta.Bayramlarin favori tatlilari suruplu tatlilar ama bazilari benim gibi hafif tatlilari tercih edebilir . Neyse artik tarife geceyim :)

MALZEMELER
Pandispanyası icin
4 adet yumurta
4 kahve fincanı seker
3.5 kahve fincanı un
1/2 paket kabartma tozu

KREMASI ICIN
750 ml süt
100 gr margarin
1 adet yumurta
5 corba kasigi seker
3 corba kasigi un
1 paket vanilya
2 adet muz

UZERINE
1 su bardagi cukulata sosu ( ben hazir kulandim)
1 su bardagi kiyilmis badem
2 muz.
Dövülmüş antep fıstığı


Yapılışı :
Pandispanyası icin, cam bir kapta yumurta ve sekeri mikserin yüksek hızında kopuk kopuk oluncaya kadar 4-5 dk. cırpın. Ayrı kapta elediginiz un ve kabartma tozunu ekleyip mikserin dusuk hızında cırpın. Pisirme kagıdı serdiginiz buyuk boy tepsiye karısımı dokup kasıkla duzeltin. Onceden ısıtılmıs 180 C veya 350 F da isinan fırında hafif pembelesinceye kadar pisirin. Fırından cıkarınca pisirme kagıdıyla birlikte sıkıca sarıp, uzerine nemli bez ortup sogumaya bırakın.
Kreması icin sutu ,unu,sekeri ,yumurtayi pisirme kabina alin kisik ateste koyulasanadek pisirin .
koyulasan kremayanin altini kapatip vanilya ve margarini ekleyin .Margarin reiyenedek karistirin ve sogumaya birakin.
Soguyan pandispanyayı dikkatlice pisirme kagıdından ayırıp kremayı her tarafına surun. Ortasına muzu koyup rulo olarak sarın. Hazirlanan rulo pastayanin disini cukulata sosuile kaplayin ve dilimlenmis bademlerli uzerine serpin .Uzerini dilimlenmis muzla susleyim bir kac saat dinlendirin . Simdiden elinize saglik.

17 Kasım 2008 Pazartesi

Su Boreyi

ILk defa su boregi denedim .Korktugum kadar zor deyilmis yapimi. bosuna gozumd e buyutmusum .Artik daha sIk araliklarla yaparim . Heleki uzaklardaki ogrenci oglum gelsin onun icinde yapicam .Neyse az kaldi gelmesine. Ben boregi anlatayim .

MALZEMELER
6 yumurta
3 corba kasigi yogurt
1 corba kasigi tuz
1 kalip beyaz peynir
1 cay bardagi sivi yag
aldigi kadar un
1 bag maydonoz ( ben kullanmadim)

YAPILISI

Hamur yogurma kabina yumurtalar, yogurt, tuz konup karıstırın. Aldıgı kadar elenmis un ile sertce bir hamur yapın. İyice yogrun. 10-12 parcaya ayrın. Uzeri ortun 15-20 dakika dinlendirin.
Her parcayi unlayarak 2 mm. inceliginde acinı. Bir tanesi yaglanmıs tepsiye kenarlardan sarkacak sekilde yayın.
Diger yufkalar dorde bolunerek kaynar tuzlu suda 1 dakika haslayin, soguk su bulunan baska bir kaba alın. Sonra hafifce kurulayin.
Tepsiye buzgulu olarak serin her defasında erimis yag gezdirin.
Hamurun yarısı bitince peynirli ic koyun. Diger yufkalar da aynı sekilde serilip kenarlardan sarkan parca uzerine cevrin. Bolca yaglayin fırında veya ocakta cevrilerek kızartın.
Kizaran boregi biraz raz dinlendikten sonra ters cevirin .Dilediyiniz sekild e dilimleyin servise sunun . Kosesinden kimse gormeden bir tadina bakin isterseniz :))

9 Kasım 2008 Pazar

Cilekli Pasta

Yaklasik bir haftadir bloguma yazamiyorum .Bazan okadar yogun oluyorki insan hic kendine vakit ayiramiyor . Bende biraz yogunum songunlerde . Ama bu guzel pastanin tarifini sizlere yazmadan edemedim .

MALZEMELER
Pandispanya icin
3 yumurta
3k, fincan seker
3k, fincani un
1pkt kabartma tozu

Kremasi icin
3 su bardagi sut
3 crb,kasigi un
1 su bardagi seker
1 vanilya
1/2 margarin

suslemek icin
1 paket cilek
2 dal nane
1 paket krem santy

YAPILISI
Oda isinda ki yumurtalari sekerle iyice cirpalim kopuk kopuk olanadek. Seker eriyip yumurtalar kopurunce kabartma tozu karismis unu yavas yavas yumurtaya ekleyip 1 dakika daha cirpalim .Yaglanmi unlanmis pasta kalibina dokup onceden isitilmis firinda (180 cd) 45 dkika pisirelim ,bu arada mum kun oldugu kadar firinin kapagini acmayalim. Diyer yandan kremayi hazirliyalim .Sute sekeri unu ekleyip koyu bir muhallebi kivami alana dek karistirarak pisirelim ocagin altini kapatalim.Pisen muhallebiye margarini ve vanilyaginida ekleyelim iyice karistiralim .Pisen ve soguyan keke i ikiye keselim ,servis tabagina keken ust kismini alta gelecek sekilde yerlestirelim ve hafif ce sekerli suyla nemlendirelim . Kekin nemli tarafina kremadan surelim ve uzerine cilek dilimleri yerlestirelim .Cilek dilimlerinin uzerine tekrar iki kasik kremayla kaplayalim ve diyer keki de ustune yerlestirelim. Usteki kekide hafif nemlendirelim ve kalan kremayla pastayi kaplayalim .Diyer tarafta bir paket krem santiyi bir bardak sutla cirpip pastanin uzerien yayalim ve kasikla gelisi guzel sekiller verelim .Dilimlediyimiz cileklerle ve nane yapraklariyla pastayi istediyimiz gibi susleyelim .
Bu pastayi herkez icin yapa bilirisiniz . Lezzetinin sefasini sure bilirisiniz ;)

2 Kasım 2008 Pazar

Patates Ezmesi

Son gunlerde patatesi cok kulanir oldum . Sanirim cevremde patatesi sevmeyen kimsenin olmamasindan kaynaklaniyor . Birazda benim kolayima geliyor ,nasilsa seviyorlarya . Patatesi alliyorum pulluyorum masaya oturtuyorum :)) Ee hem kolay ,hem beyeniliyor , hem hesapli ,hem herseyi yapiliyor ustelik itiraz edende yok . Yaa ben bu patatesi ne cok meht ettim ,patates sirketleri bana sponsor olmali . :) Artik tarife geceyim cenem cok dustu .

MALZEMELER
5 orta boy patates
1 iri kur sogan
2 dis sarimsak
1 su bardagi kasar rendesi
1 cy bardagi sivi yag
1 corba kasigi kuru nane
1 cay kasigi kimyon
1 cay kasigi kr biber
1 cay kasigi krm biber

YAPILISI
Patatesleri harslayip rendeleyin . Kuru sogani incecik kiyip ezilmis sarimsaklarla birlikte sivi yagda kavurun . Soganlar kavrulunca altini kapatin ve hemen naneyi ,kimyonu, kara biberi kavrulan soganlara ekleyin . Rendelediyiniz patatese kasar rendesini kavrulmus baharatli sogani ekleyip iyice karistirin .Yagladiginiz kek kalibiniza kirmizi biber serpin ve patatesi kaliba bosaltin. Buzdolabinda dinlenen ezmeyi servis tabagine ters cevirin . Patetes ezmeniz sofradaki yerini almaya hazir .Simdi dusunuyorum patatesten acaba baska ne yapa bilirim :P
Onerisi olan varsa seve seve deyerlendiriim

1 Kasım 2008 Cumartesi

Kaysi Receli Kurabiye

Cay davetlerinin vaz gecilmez lezzetlerinden biride kurabiyedir hic kuckusuz. Soyle agizda dagilan mis kokulu kurabiyelere kim karsi koya bilirki . Hem yapimi pratik hem herzaman taze kalan bir tarif yazicam bugun . Ben gecenlerde gelen konuklarim icin yapmistim cok beyendiler umarim sizde beyenirsiniz .:))

MALZEMELER
2 stick tereyagi (1 kucuk paket)
1 su bardagi seker
1 cy bardagi yogurt
1 cy bardagi sivi yag
2 yumurta
1 kase kaysi receli
1 cy bardagi badem ici
biraz karanfil
aldigi kadar un
1 pk kabartma tozu


YAPILISI
Oda isidindaki teryagini ,sekeri ,sivi yagi ,yogurdu, yumurtalari ,( bir inin sarisini ustu icin ayirin ) seker eriyenedek bu karisimi karistirin .Seker eridiyinde unu azar azar ekleyin kabartma tozunuda ilave edin . yumusak bir hamur elde edenedek un ilave edin (kulak memesi yumsakliginda ) Hamuru yarim saat dinlendirin . Dinlenen hamurda cevizden buyuk parcalar alin ve yuvarlayin ,yuvarlanan hamurun icini isaret parmaginizla oyun ( icli kofte gibi ) Oyuk yere bir cay kasigi recel ve bir badem koyun ve dikatli bir sekilde kapatin ( acik kalirsa piserken siziyor recel ) Bu sekilde tum hamuru bitirdikten sonra uzerlerien cirpilmis yumurta sarisi surup bir karanfil batirin ve tepsiye dizin . Cok yuksek olmayan isida
300 F yada 150 C derecede pisirin . Kurabiyeler piserken sizde bir cay demleyin oghh kurabiyenin cayin hayatin tadini cikarin .