Yorumlariniz

Okudugunuz tariflere biraktiginiz butun yorumlar ve duzeltmeler icin sonsuz tesekkurler/ I APPRICIATE THE COMMENTS AND CORRECTIONS.

17 Haziran 2009 Çarşamba

Irmik Helvasi

Tatli kirizlerinin vaz gecilmez lerinden biri irmik helvasi.Herkezin bildigi bir tatli .bende arsivimde olsun sitedigim icin Yayinlamak istedim.Ben cay bardagi ile olcdum.Siz cogaltip azalta bilrisiniz.Olculer ,1,,2,,3 diye gitigi icin sorun olmuyor.

MALZEMELER
1 br yag
2 br irmik
3 br seker
2 br sut
2 br su
1/2 br fistik

YAPILISI
Tencereye yagi koyup cok isinmadan fistigi ve irmigi ekleyin surekli karistirin.
Fistiklar iyice kizarinca ( bu kavurma kivami) kizaran irmiklere sekeri,suyu ve sutu ekleyip karistirin .Suyu cekene dek arada karistirarak helvayi pisirin.iyice suyunu cekince altini kapatin ve 10 dakika kadar demleyin.Uzerine istediginiz sekilde tarcin, hindistan cevizi ekleyip servise sunun.Afiyet olsun

Kirmizi Mercimek Corbasi

Bu gun arsivden bir corbayi sizlerle paylasmak istedim. Blog arkadaslarindan sevgili ,kizilcik surubunun mercimek corbasini denemistim,sonuc harika oldu . http://kizilciksurubu.blogcu.com/kirmizi-mercimek-corbasi_44599521.html
Tarifi merak eden arkadaslar bu linkten tarife ulasa bilirler.Sevgili kiizlcik surubunada burda tesekkur ederim.

11 Haziran 2009 Perşembe

Zeytin yali Bakla ( bahcemden )




Bir ay kadar once bir cok blogger arkadasim mevsimi dolayis ile bakla enginar tarifleri veriyordu. Bende burda taze bakla bulamadigimdan ve bahceye ektiigmden bahsetmistim.

Iste baklalarim buyudu urun verdi . Kendi urettiginiz sebzenin tadi lezzeti bir baska guzel oluyor. Hem taze, hem hic bir tarim ilaci kullanilmadi. Ee daha ne isterim :) Icine kulandigim dere otu,nane ,taze sogan ve sarimsak( sogan ve sarimsagin resimlerini cekemedim ) hersey bahcedendi .Neyse ben tarife geceyim.


Once baklalari temizliyoruz kararmamasi icin icine iki kasik un ve bir kac damla limon suyu ekledigimiz suya atiyoruz. Baklalar suda beklerken ,bir buyuk kuru sogani tencerenin dibine dogruyoruz. Suyunu suzdugumuz baklari buyuk bir kaba alip iki tane taze sarimsak ince dogranmi,iki tane taze sogan ince dogranmis ,bir kucuk demet dere otu kiyilmis ,iki dal taze nane kiyilmis , yarim limon suyu, bir tatli kasigi seker, bir tatli kasigi tuzla ve bir cay bardagi kadar zeytin yagiyla tum malzemeyi iyice harmanliyoz ve dogradigimiz kuru soganlarin uzerine ekliyoruz.

Tencereyi ocada koyup kisik ateste kapagini acmadan ,ama arada tencereyi salayarak 15 dakika pisiriyoruz. 1 kasik unla iki cay bardagi suyu iyice karistirip rengi iyice donmus baklalara ilave ediyoruz ve 10 dakika daha pisiriyoruz . Ister ilik ister soguk servise suna bilirsiniz. Tabiki yaninda sarimsakli yogurt sart ;)

8 Haziran 2009 Pazartesi

Piknik icin Esranin yaptigi salatalar.

Gobek salata patates salatasi Koz, patlican salatasi

Genelde herkezin bildigi salatalar, ancak ben olcu falan vermeden kisacik anlaticam.
Esra gobek salatayi iri iri dogradiktan sonra uzerine incecik tazesogan ve yesillikler kiydi ve 1 cay b kadar dilimlenmis siyah zeytin ekledi.Bol limon ve zeytin yaginida guzelcene uzerine gezdirdi ve harika bir salata oldu.
Patlican salatasida, kozlenmis ve catalla iyice ezilmis patlicanlara yesillikler , bol lomon , zeytin yagida ve iki dis sarimsakda patlincan salatasian eklenip iyice karisti.
Patates salatasini evinde yaptigindan ben gormedim yapilisini ama harika bir salataydi.
Esracim ellerine saglik .








3 Haziran 2009 Çarşamba

Zebra Kek

Pazar gunu piknigimiz vardi.Piknikde burda bulunan Turk cocuklar bizlere cok guzel suprizler hazirlamislar.Her ne kadar 23 Nisan i 19 Mayis i geride birakmis da olsak Bu guzel milli bayramlarimizi bizlere cok guzel yasattilar. Cok guzel siirler cok guzel,sarkilar soylediler okudular.Kah icimiz burkularak ( gurbette oldugumzdan dolayi) kah coskuyla alkisladik costuk.
Burdan kocaman tesekkur ederim Emegi gecen herkeze ve piril piril cocuklarimiza.

Neyse ben lafi uzatmiyayim. Tabiki piknik olunca cesit cesit yiyecekeler,salatalar, mezelerde vardi.Hepsini ilk firsata sizlerle paylasicam.Simdilik cok beyenilen zebra keki yazmak istedim.
Ben Cumartesi aksami kek tarifi arastirirken Candan arkadasimda o gun kek eklemis bloguna, hemde piknik icin yaptigi keki :)
Bende ayni dusunde oldugumdan hemen kolari sivadim:)
Gercekten bereketli ve cok lezzetli bir kek oldu.
Candana burdan tesekkur ederim paylasimi icin.
Tarif asadaki linkde :)




Piknik deki diyer tarifleri ilk firsatta sizlerle paylasmayi umuyorum.

30 Mayıs 2009 Cumartesi

Kofteli Patlican Kebap Firinda

Patlican Kebabi genelde mangal ya da bbq de tercih ederdim.Ama mangal yakmak icin bir centilmen lazim. bizdeki centilmenler tv deki maci seyretmeyi tercih edince.( NBA finalerini seyrediyorlar, ee Hidayet Turkoglu da kendini seyretiriyor) Hal boyle olunca benim kebap firina da pisti. Iyiki de oyle olmus,lezzetide tadida yerindeydi. Sanki daha bereketli gibi geldi bana.Yemeyim firindayken ben de bir yandan pilavimi,salatami yaptim,vakittende kazanmis oldum.

MALZEMELER
1 kg patlican
1/2 kg kiyma
1 kuru sogan
3 dis sarimsak
1 cy br sivi yag
1 cy ks karabiber
1 cy ks kirmizibiber
1 cy ks kekik
1 cy ks kimyon
1 cr ks bibersalcasi
1 cr ks domatessalcasi
2 cr ks galata unu (bayat ekmek ici )

YAPILISI
Patlicanlari serit halinde soyalim ve uzerine bol tuz atip suzgude siyah suyunu salmasini icin bekletelim.
Sogani,sarimsagi rondodan gecirelim.Kiymayi,galata unu ve tum baharatlari iyice yogurup kofteyi hazirlayalim.
Tuzladigimiz patlicanlari iyice yikayip suyu nu suzelim.
Sivi yagdan iki kasik alip firin tepsimizi yaglayalim ve bir kofte bir patlican sirasiyla dizelim.
Salcalari, geri kalan sivi yagi ve 1 bucuk cay bardagi suyu iyice ezip tepsinin ustune yayalim.
Firini 200 c ( 300 f) ayarlayip kebabplari yarimsaat yada 45 dk pisirmeniz yeterlidir.
Afiyet olsun.

25 Mayıs 2009 Pazartesi

Firinda Tavuk Doneri ve Pilav

Tavuklu pilavi bilmeyenimiz yok tur sanirim.Tavugu harslariz suyu ile pilav yapar tavukla servise sunariz. Bu sefer deyisik olsun istedim.Tavuklari bahartlarla marine etim ve firinda pisirdim.Maksat hem deyisik tarif, hem deyisik lezzet uretmek .Test edenler tarafindan beyenildi.umarim sizlerde beyenirsiniz. Oldukca kolay bir tarif.

MALZEMELER.
4 tavuk kalcasi
2 su br pirinc.
2 dis sarimsak
2 crb ks tereyagi
2crb ks sivi yag
1 cy ks kar biber
1 cy ks kirmizi biber
1 cy ks kimyon
1 cy ks kekik
tuz
YAPILISI.
Yikayip kuruladigimiz tavuklari,sivi yagi ve tum baharatlari bir kapta iyi ce karistirip en az iki saat( 1 gece beklerse daha iyi sonuc alirsiniz) marine olmasi icin bekletiyoruz.
Marine olmus tavuklari firin tepsine dizip 200 dr firnda yarim saat pisiriyoruz.
Tavuklar piserken, yikayip suzdugumuz pirinci iki kasik tereyagi ile kavurup tuzunu ve suyunu ekleyip suyunu cekene dek piriyoruz.Suyunu ceken pilavi demlenmesi icin beklerken.Pisen tavuklari bicakla kucuk parcalara boluyoruz ve istedigimiz sekilde servise sunuyoruz.Afiyet olsun :))

22 Mayıs 2009 Cuma

Mifloy Borek

Uzun zamandir bloguma tarif yazamadim cok agir misafirlerim vardi :)) Unuverstede okuyan iki dunya tatlisi genc .Oglum Koray ve Aile dostlarimizin kizi Suna. Tatillerde genclerle olmak beni cok mutlu ediyor.Evde bir kiz olmasi beni ayrica sevindiriyor.Sunay'la birlikte mutfakda vakit gecirmek cok cokkk guzeldi. Bir hafta ne cabuk gecdi anlamadim, ama bana muthis doping oldu.Dun iki ogrencimizde okularinin yaz programi katilmak icin ayrildilar. Onlara burdanda basarilar diliyorum, Tekrar birlikde olacagimiz tatili 4 gozle bekliyorum.
Simdi Suna ve Koray icin kahvaltiya hazirladigim mifloylu borayi tarif edicem.
Herkezin bildigi bir borek,ama benim listemde,de olsun istedim.Simdi tarife geceyim.


MALZEMELER
1 Mifloy (Pk Puff Pastry)
1 Kalip Peynir
1 Kucuk sogan ( rendelenmis)
1 Yumurta
yarim bag maydonoz
kara biber

YAPILISI
Ilk once borayin icini hazirlayalim. Rendelenmis sogani , ince kiyilmis maydonoz ve kara biberle peyniri iyice karistiriyoruz. Oda isinda yumsayan mifloy hamurunu karelere kesiyoruz.
Yumurtayi beyazi ve sarisini ayirip beyaziyla kestigimiz mifloy hamurun kenarlarina suruyoruz.Karelerin ortasina bir kasik peynir den koyup karsilikli iki koseyi kapatiyoruz.
Uzerine yumurta sarisi surup onceden isittigimiz 300 fr yada 200 dr firinda 20 dakika pisiriyoruz.Afiyet olsun.




10 Mayıs 2009 Pazar

Anneler Gunu


Kelimelerle anlatilmayan fedakarlik ve karsiliksiz sevgi ne deseler sadece A NNE DERIM

Erkezin anneler gununu kutlarim .kocaman sevgiler