Yorumlariniz

Okudugunuz tariflere biraktiginiz butun yorumlar ve duzeltmeler icin sonsuz tesekkurler/ I APPRICIATE THE COMMENTS AND CORRECTIONS.

10 Ocak 2010 Pazar

Taze citir Gevrek

Izmir liler simit e gevrek derler. Sokaklarda gevrekciler taze citir gevvvreeeee diye bagirirdi.
Insanlar her zaman ellerinin altinda olan guzellikleri bulamyinca kiymetini anliyor.
Hafta sonu kahvaltilarinin bask konugu idi gevrek. Cok ozledigimi analdigim bir gun sivadim kollari aynisi olmasada benzer bir tat yakalama umu du ile basladim netten gevrek tarifleri aramaya. Bir kac denemeden sonra bu pufudik gevrekelri kesfettim. Ustelik tazeliklerini uzun sure koruyorlar. Benim gibi gevrek ozlemi ceken varsa denemesini tavsiye ederim.


MALZEMELER
1 sb ilik su
2 sb sut
1/2 sb sivi yag
8 sb un
1 crb kasigi seker
2 crb kasifi maya
2 crb kasigi tuZ
1 kabartma tozu

UZERI ICIN
2 sb susam
1 sb pekmezli su

YAPILISI
ilk once unla kabartma tozunu eleyin. Butun sivilari yag, sut, su karistirin ve tuzu, sekeri mayayi ekleyin.Bu karisima unuda ekleyin ve yumusacik bir hamur yogurun ( ne kadar cok yogrulursa okadar guzel oluyor). Hamur mayalandiginda , iki misli oldugunda elma buyuklugnde parcalar koparin. tezgah uzerinde gevrek sekli verin . gevrekleri once pekmezli suya sonra susama batirin ve tepsiye siralayin. Tepside yarim saat dinlendirin ve yuksek isili (onceden isinmi)firinda pisirin. Nar gibi kizardiignda sizde , Tazeee citirrr gevvrekkk diye bagira bilrisiniz :)

Yasasinn benimde bir odulum oldu. :)


Uc arkadasim beni odule layik gormus. Hic abartmiyorum sevincimi. Merakla bekliyordum aca banada gelecekmi diye . Gonderen arkadaslarima cokkkk tesekkur ederim .Odulleriniz cok dostluklariniz daim olsun. sanirm kural geregi bende 12 arkadasa gondermem gerekiyor.
Hic kimseyi ayiramam ki,gonlum herkese odul gondermek istiyor. Iste bu yuzdendirki herkese gonderiyorum . Insallah hepinizin cok cok yorumu, dostu arkadasi olur.
Sevgiler herkese
Sefa

BENI ODULE LAYIK GORENLER
www.tatlilargulcandan.blogspot.com

WWW.perininmarifetleri.blogspot.com

www.sevdalitatlar.blogspot.com

7 Ocak 2010 Perşembe

Zeytingagli Bakla Dolmasi

Bakla dolmasi Tokat bolgesine ait bir dolma. Ben bu dolmayi Edirne'den Tokat'a gelin giden,cokkk sevdigim Gulnihal ablamdan ogrendim.Yazin misafiri olmustum ve bu guzel dolmayi yapti. Tabi ben herseyi cok sevdigim gibi Bakla dolmasinada bayildim. Ilk firsata bu dolmayi yapip konuklarima ikram ettim. Arkadaslarim icinde bakla oldugunu duyunca cok sasirdilar. Burdan Gulnihal ablama kocaman tesekkurler. Kendisini tanidigim icin cok sansliyim. Neyse ben tarife geceyim.

MALZEMELER
Dolmalik yaprak
2 sb islatilmis dogranmis kuru bakla
2 sb ince bulgur
2 orta boy k.sogan
1 ck domates salcasi
1ck biber salcasi
1 tk karabiber
1 tk kirmizi biber
1 tk kuru nane
1 ck reyhan ( mutlaka olmali)
1 cyb zeytinyagi

UST SOS ICIN
2 kr sogan
1 ck domates salcasi
1 ck biber salcasi
2 ds sarimsak ( ben ekledim)
1 cyb zeytinyag


YAPILISI
Aksamdan islatilan bakla irice dogranir. Bulgur ,kuru sogan ,salcalar ve tum baharatlar kelenir ic malzeme hazirlanir. Harslanan yapraklarla sarilir. Tencereye dizilen dolmalara sicak su ilave edilir ve yumsayana dek pisirilir ( kisik ateste ).
Siviyagda ince kiyilmis kuru soganlar ve salcalar kavrulur ve dolmanin uzerine eklenir .On onbes dakikada bu sekilde pisen dolmalar afiyetle yenir.

4 Ocak 2010 Pazartesi

Patlican li Citir Borek

Buyuk beyeni alan citir borek :)

MALZEMELER
1 su bardagu yogur
1 su bardagi ilik su
1\2 cyb sivi yag
1 corba kasigi sirke
1 paket kabartma tozu
Aldigi kadar un ( yaklasik 750gr)
1 tatli kasigi tuz

IC MALZEMELER
1 kg patlican
2 ortaboy sogan
2 corba kasigi sivi yag
250 gr tereyag
karabiber, tuz

YAPILISI
Elenmis una butun malzemeleri ilava edip,yumsak bir hamur elde edip goz goz oluncaya kadar yogurun.Hamuru 4 esit parcaya bolup dinlendirin.
Bu arada patlincanlarin kabuklarini tamamen soyup kusbasi dograyin,Tuzlu suda bekletip yikamadan iyice SIKIN, kizgin yagda kizartin.Yagda kizaran patlicanlari suzguye koyup yaglarini iyice akmasini saglayin. Ince dogranmis soganlari kavurduktan sonra ,patlicanlari,tuzu ve karabiberi ilave edin. Bu sekilde sogumaya birakin.
Hamuru merdane ile tepsi buyuklugunde acin ve 4 e bolun.Tereyagin bir bolumunu hamurun her yanina surup ruloyapin, kendi etrafinda yuvarlayin.Her hamura ayni islemi yapin.tekrar yarim saat bekledikten sonra, el yardimi ile bastirin .Sonra merdane ile inceltip, patlicanlari kenar kismina koyarak rulo yapin. Yaglanmis diyer hamurlarada ayni islemi yapin. 2 kasik yagi tavada kizdirin, Boreklerin uzerine biraz su serpin, daha sonra kizgin yagi gezdirin. 200 derece ( 350 fr ) isidaya ayarladiginiz firinda kizarana dek pisirin.
Sicak veya soguk servis yapilanbilinir ,her haliyle citir bir borek.

2 Ocak 2010 Cumartesi

Bende Uzunca bir suredir ( saglik problemlerimden dolayi )yeni kayit ekleyemedigim bloguma yeniden donmenin keyfini yasiyorum :) . Tum blogger arkadaslarimi cok ozlemisim .


Insallah birdaha bukadar uzun ayri kalmam lezzetsefam dan :)


Neyse ben uzatmiyeyim , arsivden bir davet masam ile sizlere kocaman bir MERHABA diyeyim.


Bulundugum bolgedeki Turk hanimlari ile ayda bir toplaniyoruz. Kendimi cok sansli hissediyorum. Gurubumuzdaki hanimlarla tanistigim icin.Gecdigimiz ay bendelerdi, Onlar icin nacizane hazirladigim ikramliklari sizlerle paylasmak istedim.Hepsinin tarifini en kisa surede yazicam.


Masada neler vardi .Su boregi, patlicanli citir borek,lahanali borek, Ev yapimi ekmek, gevrek (simit),patates salatasi, Kereviz salatasi ( seker Berna yapmis) Tokat usulu
bakla dolmasi,gul kurabiye, Diyarbakir usulu kadayif, Pumpkin kek ( Nergiz hanim dan )ve kestaneli pasta .Hergun birinin tarifini yazicam.


Tatli ile baslamak istedim ve herkezden buyuk beyeni alan kestaneli pasta tarifimi veriyorum ilk olarak.

MALZEMELER

Kek icin,

5 yumurta

5 fincan seker

5 fincan un

1 kabartma tozu

1 kahve kasigi sivi yag

Krema icin

4 sb sut

5 kasik tepeleme un

2 kasik nisasta

2 kasik kakao

5 kasik seker

2 yumurta sarisi

1 sb damla cukulata

Arasi icin

2 sb kestane sekeri

Islatmak icin

2 sb kakaolu sut

YAPILISI;

Oda isisindaki yumurtalari sekerle birlikde 6 yada 8 dakika cirpilir.Yavas yavas kabartma tozu karismis un eklenir( un mutlaka elenmeli ) koyu bir bulamac oldugunda sivi yag damla damla hamura ilave edilir.Kelepceli kaliba dokulen kek 180 derece yada 300 fr da isinmis olan firinda 25, 30 dakika pisirilir( kurdanla kontrol edilerek )

Krema malzemelerinin, cukulata haric hepsi bir kapta muhallebi kivamina gelenedek pisirilir.

Pisen kremaya Benmari usulu eritigimiz cukulatalarda eklenir ve ilimaya birakilir.

Kaliptan cikarilen kek iki ye kesilir ve ust parca alta gelecek sekilde pastanin tabanina ters cevrilip konur.Kakaolu sut ile islatilan keke krema surulur ve pure yaptigimiz kestane sekeri kremanin uzerine yayilir. Diger kekde ayni islemden gecer .Pastanin uzeri kalan kremayla kaplanir ve kestanelerle suslenir. Afiyet olsun

1 Ocak 2010 Cuma

Yeni Yil Mesaji


Yuzunuzden gulucuk, kalbinizden sevgi eksik omasin, mutluluk hep golgeniz olsun. Nice Mutlu Yillara.

25 Temmuz 2009 Cumartesi

Sultan Lokumu

Kocaman merhabalar herkeze bloglarda gorup denemek icin can atigim bir tarif.
Ilk portakal agacinda gormustum acikcasi cok cesaret edememistim.Gecen hafta tum cesaretimi toplayip yapinca neler kaybetigimi anladim :) Denemeyenlere daha fazla gecikmeyin derim.
Ben size linki vereyim siz ilk agizdan tarifi alin.Ama mutlaka deneyin.
Portakal agacinada tesekkurlerimi gonderiyorum.


http://www.portakalagaci.com/oburcuk/2004/01/sultan_lokumu.html

20 Temmuz 2009 Pazartesi

Sebzeli soslu Tavuk Sis

Merhabalar,yazin gelmesiyle pikniklerde,bahcelerde mangal yemeklerinin yapimida artiyor .
Bizde bir hafta sonunda kendi bahcemizde kucuk bir mangal sefasi yapmistik.Kucuk oglumun tercihi taviktan yanaydi bende sebze isteyince ,sebzeli tavik sis oldu. Herkezin bildigi bir tarif cokda kolay.

MALZEMELER
2 Tavuk goysu
1 kr sogan iri dogranmis
3 biber iti dogranmi
2 domates iri dogranmis

SOS icin
1 cyb yogurt
2 ds sarimsak eezilmis
1 kurusogan rende
1 tatlikasigi domates salcasi
1 rer cay kasigi
kr biber
krz biber
kimyon
biraz sivi yag
Sos malzemelerinin hepsini iyice karistirin ve kusbasi dogranmis tavuklarla iyice kairstirin.Sos lu tavuklar en az 2 saat dolapda bekletin (aksamdanhazirlanirsa daha iyi oluyor)
Dinlenen tavuklari size bir tavuk bir sebze seklinde dizin ve mangalinizda nar gibi olana de pisirin.
Salatayla pilavda varsa sadece keyfini cikarmak kaliyor sanirim.

15 Temmuz 2009 Çarşamba

Havuclu Borek

Merhaba tum bloger ve takipcilerim.Biliyorum cok uzun ara oldu.Istek disi gelisen olaylar beni blogumdan uzaklastirdi. Malum birde yaz geldi cati ,baharda yapilmasi gereken boya ,badana ve temizliklerde yaza kalinca,ister istemez uzak kaldim sizlerden.Emin olun hepinizin gerek bloglarini,gerek tariflerini gerekse yorumlarini cok ozledim.Umarim herkez iyi dir.
Ben tekrar araniza donmekten cok mutluyum .Daha SIK gorusmek umuduyla diyip hemen tarife geciyorum.
Bu tarif tamamen kendiliginden olusan bir tarif.Hani tum hanimlar bazan dolapta ne varsa diyip dalar ya mutfaga iste oyle oldu .Ama iyiki olmus herkez cok beyendi, bende beyendim.
Icinde sebze olan hersey zaten bana iyi gelir:) Neyse lafi uzatmiyayim :)

MALZEMELER.
2; yufka
2;yumurta
1 su,b; sut
1cyb; sivi yag

IC MALZEMESI
3 ortaboy havuc
1 cyb,kadar beyaz peynir
az miktarda taze ,dere otu,nane ,maydonoz

YAPILISI
Ilk once havuclari rendeleyip 1 kasik sivi yagda diriligi gidenedek kavuruyorum.Kavrulan havuca yesillik ve peyniri ekliyorum.
Yaglanmis kucuk bir firin tepsisine veya borcam in icine bir yufkanin yarisini seriyorum. Yumurta ,sut ve sivi yagi iyice karistirip yufkayi islatiyorum.Uzerine parcalanmis yufkalari arada ic hafci ve sivi karisim serperek ust uste ekliyorum.En son yufka gelecek sekilde bi islemi bitiriyorum. En son yufkadan sonra, artan sivi karisimla uzerini islatip orta isili bir firnda yaklasik yarim saat pisirip sicak yada Ilk ken servise sunuyorum.Daha once mutlak deneyen arkadaslar vardir.Ben ilk defa yaptim ve cok beyendim,umarim sizde beyenirsiniz.