Yorumlariniz

Okudugunuz tariflere biraktiginiz butun yorumlar ve duzeltmeler icin sonsuz tesekkurler/ I APPRICIATE THE COMMENTS AND CORRECTIONS.

18 Ekim 2010 Pazartesi

Patates Yataginda Domates Soslu Kasarli Rosto

Merhabalar herkese umarim butun arkadaslarimin ,takipcilerimin sagliklari sihatleri yerindedir.
Bu gun sizlere ister misafir ler icin, isterseniz kendiniz icin yapimi kolay, yemesi lezzetli bir tarif paylasmak istedim.
Umarim beyenirsiniz.

MALZEMELER
1 kg dana rosto
1 bas sarimsak
1 dal biberiye
2 cb, k sivi yag
1 sb kasarpeyniri


PURE ICIN

1 kg patates
1 sb sut
3 cb,k tereyag
iri cekilmis kr biber

DOMATES SOS ICIN

1 cb,k siviyag
2 dis sarimsak ( ezilmis)
2 cb,k domates salcasi
1 cb,k biber salcasi
1 cy,k kekik
1 cy,k kr,biber


YAPILISI

Once rostoya bicakla ara, ara delikler aciyoruz. Acilan deliklere soyulmus sarimsak dislerini yerlestiriyoruz. Tavaya sivi yagi alip iyice isitiyoruz. Isinan yagda ( harli ates ) rostomuzu her tarafini iyice kizartiyoruz. Dogradigimiz biberiye yapraklarini etin disina serpiyoruz. Firin tepsisine aldigimiz rostoyu 45 dakika 200 derece yada 350 fr sicaklikta pisiriyoruz.Pisme sirasinda eti aliminyum folyoya sararsaniz etiniz daha yumusak olur. Pisen rostoyu dilimleyip servise hazirliyoruz.

Rosto piserken patatesleri bol suda harsliyoruz. Harslanan patatesleri soyup iyice eziyoruz.
Patates lere sutu tereyagini ekleyip karistiriyoruz. Ben pureye iri cekilmis karabiber ekledim .
Tuzunu biberini de ekleyip servise hazirliyoruz. Servis sirasinda puremizin ilik olmasina ozen gostermeliyiz.

Diyer bir tarafta butun sos malzemelerini karistirip kisik ateste koyulasana dek pisiriyoruz.


Butun malzemeler pistikten sonra, tabaga once pure yayiyoruz uzerine rosto, domates sosu, ve biraz kasar serpip servise hazirliyoruz. Etin ve sosun sicakligi ile kasar hafif eriyor.Siz daha cok erimis kasar tercih ederseniz tabagi iki dakika firinda tutmaniz yeterli.
Afiyet olsun .

16 Ekim 2010 Cumartesi

Citir Citir Sigara Boregi

Bu citir citir borekleri kahvalti icin benim Dunya lar guzeli yegenim Simge yapti.
Yazin tatildeyken sabahlari , Halacim bugun kahvalti icin ne yapalim diye sorusu benim cok hosuma giderdi. Mutfakta bir becerikli bir becerikli masallah, kime cektiyse :)))
Ehh bosuma dememiser buyuklerimiz kiz halaya, oglan dayiya ceker diye. hehehehhe Nasilda kendime pay cikardim deyilmi. :)))
Simge cim guzel prensesim benim. Keske yanimda olsan yine bas basa uzun uzun kahvaltilar yapsak, sohbetler etsek, sarilsak, sen yine halacim ne hazirlayayim desen.
Takipciler simdi, eee tarifmi yazicaksin yoksa Simge ye mektupmu? diycekler.
Ben sim di kendi agzimdan tarifi yazayim. Simge cimmm ellerine saglik canimm kocman optum seni.

MALZEMELER
3 adet yufka
2 su,b peynir
1 su,b siviyag
1 adet yumurta
1 kase maydonoz

YAPILISI
Yufkayi masanin uzerine serip her yerini soguk suyla islatalim. Islattigimiz yufkayi ikiye katlayalim. Katlanmis yufkayi once ikiye, sonra her bir parcayi 3 e keselim. (Her yufkadan 6 parca elde edelim. Kestigimiz yufkalarin genis yerine maydonoz ile karistirdigimiz peynirden koyup SIKICA saralim. Sardigimi boreklerin uclarini cirpilmis yumurtaya batiralim.
Butun yufkalara ayni islemi tekrarlayip buzdolabinda en az yarim saat dinlendirelim.
Iyice kizdirdigimiz sivi yagda boreklerimizi kizartip servise hazirlayalim.

13 Ekim 2010 Çarşamba

Nohutlu Yogurt Corbasi

Kis kapidan baktirir, Mutfaklarda Corbalarin yerlerini aldirir. Gerci ben yazinda bol dometesli corbaalra hayir demem. Tabiki kiisn daha cok yuketiyoruz. Turk mutfagida corba yonundne cok zengin .Sebzeli , bakliyatli, tarhanalarrr domatesliler, terbiyeliler vs vs vssss
Ben de yogurtlu corba yapmak istedim ve icinede harslanmis nohut ekledim.


MALZEMELER
1/2 kg yogurt
1 yumurta
2 crbk un
1 cyb pirinc ( az harslanmis)
1 sb nohut ( harslanmis)
5 sb su

UZERININ SOSU ICIN
1 ksk nane
1 ksk kekik
1 ksk kirmizi biber.
2 ksk tere yagi

YAPILISI
Butun malzemeleri tencereye alip cirpma teli ile surekli cirparak suyu ekleyelim.
Corbayi ocaga koyup kaynayana dek karistiralim. Kaynayan corba yi arasira karistirarak bir 5 dakika daha pisirelim. Kucuk bir tencerede tereyagini iyice kizdiralim ( kokusunu alana kadar) ve icine , nane, kekik, kirmizi biber leri ilave edip sosunu hazirlayalim. ister corba tenceresine aktaralim sosu istersenzi tabakalrin uzerine ilave edelim. Afiyet olsun

8 Ekim 2010 Cuma

Zeytinyagli Yaprak Sarmasi.


Sarmalarin bas taci denile bilir, yaprak sarmasi icin. Sevmeyen, tarifini bilmeyen yoktur sanirim. Her yigidin bir yogurt yemesi oldugu gibi, her ahcininda bir dolma ici hazirlayisi vardir. Kimisi uzumlu fistikli, kimisi sumakli , kimisi nar eksili reyhanli bu listee uzayip gider.
Bizim evde uzumlu fistikli cok sevilmiyor. Bende kendi damak zevkimize gore bir sarma ici hazirliyorum. Nasilmi iste boyle..
MALZEMELER
1/2 kg yaprak ( ben bahcemden topladim)
1/2 kf pirinc
1 bag maydonoz
1 bag dere otu
2 iri k, sogan
4 dis sarimsak
1 c.kasik domatas salcasi
1 c, kasik biber salcasi
2 c,kasigi nar eksisi
1 s,brdk zeytinyagi
1 adet limon
1 k,kasigi kimyon
1 " k.biber
1 " reyhan
1 " kr, biber
1 cimdik turk kahvesi ( cok hos aroma veriyor)
Tuz
YAPILISI.
Yikayip tuzlu suda hafif harsladigimiz yapraklar sogurken icini hazirlayalim.
Ben yaprak sarmasinin icini kavurmadan sariyorum ( cigden )
Iyice yikadigimiz pirince,Sogani incecik dograyalim. Ince kiydigimiz ,maydonoz, dere otu ve ezilmis sarimsagi ekleyelim. Salcalari, Zeytinyagi nin yarisini tum baharatlari ve nar eksisini ekleyelim.Tuzunu da ayarladiktan sonra dolma icimizi karistiralim.
Soguyan yapraklar dan tek tek alip ortasina 1 kasik ic koyup ( bir cogunuz biliyorsunuz bu kisimi ) once kenarlari kapatip saralim ve tencereye dizelim.
Tencereya dizilen sarmalarin uzerine geri kalan zeytinyagi biraz tuz, limon dilimlerini ve iki su bardagi suyu ekleyip. 45 dakika kisik ateste pisirelim.

6 Ekim 2010 Çarşamba

Zeytin Yagin da Ala Balik

Aramizda belki tatli su baligi sevmeyen arkadaslar vardir. Eyer ala baligi misir ununa buladiktan sonra sizma zeytin yagi ile kizartirlarsa vaz gecemeyeceklerinden eminim.
Baligin her turunu seven ben, onceleri cok tercih etmedigim alabaligida soframdan eksik etmiyorum. Ama mutlaka zeytin yagi ile kizaracak.
Balik kizartmaninda tarifini olcusunu vermeye gerek varmi bilmiyorum. Ama belki olcu merak eden arkadaslar ola bilir.

MALZEMELER
4 adet ala balik
2 sb misir unu
2 sb zeytin yagi
tuz.


YAPILISI
Ayiklayip yikanmis baliklari tuzla harmanlanmis misir ununa bulayalim ve kizgin yagda onlu arkali kizartalim. Istenirse ezilmis sarimsak, limon ve zeytinyagi ile bir sos hazirlayip kizaran baliklarin uzerine gezdire bilirisniz.

4 Ekim 2010 Pazartesi

Susamli, Uzumlu Kurabiye

Merhaba herkese kurabiye tadinda bir yasam diliyorum. Yayinlanmayi bekleyen bir tarifle yine sizlerleyim. Bana cayla birlikte en cok neyi seversin diye sorsalar, heralde kocaman KURABIYEE diye bagiririm.
Hani su! baskullede aram biraz iyi olsa daha cok kurabiye yapar yerim.
Agizda susamlarin citir citir tadi. Mis gibi tereyagin lezzeti uzumun dayanilmaz cazibesi bu kurabiyede bulustu. Ister misafirlere ister ev halkina hic dusunmeden ikram ede bilirsiniz.

MALZEMELER,
250 gr tereyag
2 yumurta
1 cay,b yogurt
1 sb seker
1 pk kabartma tozu
1 cay,b susam
1 cay,b kuru uzum
3 su,b un ( aldigi kadar)

YAPILISI
Once uzumleri ilik suyla islayin.
O da Isisinda yumusamis tereyagi ni, yumurtalarin sarisini ( beyazlar disi icin ayirin ), yogurdu ve sekeri hamur yogurma kabinda seker eriyene dek karistirin. Elenmis ve kabartma tozu ilave edilmis unu ekleyin ve yogurun. Hamurun yumusakligina gore unu azaltip cogalta bilirsiniz.
yogordugunuz hamura islatip kuruladiginiz uzumleride ekleyin. Yarim saat dinlenmeye birakin.
Dinlenen hamuru sekiller verip once yumurta akina, sonra susama batirip tepsiye dizin.
Orta derece firinda yarim saat pisirin.
Hemen bir cay demleyin sohbet etmek ten keyif aldiginiz bir arkadasinizida cagirin.
Kurabiyelerin ve sohbetin tadini cikartin.
Sevgiler,
Sefa

1 Ekim 2010 Cuma

Koy Sofrasinda Oyle Yemegi

Bu sofradaki keyfi, lezzetleri sicacik paylasimlari , kulaklari cinlatan kahkahalari ve !! ACI ACI PEK TATLI cumlesini asla unutmuycam.
Gelin kizimizin annesi bizleri ogle yemegine davet eti . Ozelliklede ozledigimiz hasretini cektigimiz yiyecekleri hazirlamis . Zeliha ablaya burdan bir kez daha tesekkur ederim.
emegine yuregine gonlune saglik.
Resimde goruyorsunuz zaten neler oldugunu ama gormediklerinizde vardi
Harika bazlamalar
tatli maya koy somunu

Tepsiyi koyduk yer sofrasinin ustune, coktuk efeler gibi yere :) . sirayla birer birer bosalttik tabaklari.
Once ebegomeci (cokk ozlemistim tadini ) diffirizden cikti kistan saklanmis cokk ozleyenler icin :)) ACI ACI PEK TATLIYDI DOGRUSU :))))
Sonra bol kurusoganli domatesli bulgur asi :)
Ardindan kuru biber, patlican yogurtlamasi . << ne zaman gitseniz Zeliha ablanin dolabinda mutlaka vardir bu yemek.
Efendim birde bol kimyonlu ve sizma zeytin yagli patates salatasi
Bahce sebzelerinden yapilmis domates salatasi
Ustu kaymakli koy yogurdu da tadina doyamadiklarimizdandii
Ekmeklerin resmini cekmeyi unutmusum.
Insallah bir daha ki yaza :))))

30 Eylül 2010 Perşembe

Gulcan ablanin kahvalti daveti

Gulcan abla ve Mehmet amcanin yazligina davetliydik. Sag olsunlar sabahin ilk isiklariyla dayandik kapilarina Ve bu sahane masanin etrafindaki yerlerimizi hemen aldik. Su anda resme bakinca ic geciriyorum. Otlu gozlemeler, bazlamalar cesit cesit receller ( korayin deyimiyle ) 5 cesit peynir Bahceden toplanmis tadina doyulmaz domatesler biberler. Birde b u guzeliklerin uzerine Tatli dilleri gulen yuzleriyle bizlere mukemmel bir sabah yasattilar. Hersey icin burdan bir kez daha tesekkur ederim Gulcan ve Mehmet Tokgoz ciftine.












Bunca zaman dir nerdeydin demis arkadaslarim. Turkuye' de idim. Planim 1 ay kalip geri donmekti ama 1 ay oldu 3 ay . Benim de koyde internete girme sansim olmadigi icin Blogum dan ve arkadaslarimdan uzunca bir sure uzak kaldim.

Simdi arkadaslarim 3 ay neler yaptin diye akillarindan gecire bilirler.

1 ayi esim, cocuklarimla tatil, es dost ziyaretleri. Geri kalan 2 ayi da Koyde insaat yaptirmakla gecirdim.

Birde her firsata yemek resimleri cekmeye calistim. Uc aylik bir birikim oldugu icin yil icine yaymaya calisicam tarifleri ve resimlerimi.

Ben uzun uzun yazi yazmayi beceremiyorum simdi izninizle size tatilde ailece davet edildigimiz kahvalti kahvalti masasiyla bas basa birakiyorum.


28 Eylül 2010 Salı

Uzun bir aradan sonra Merhaba

Tam 3 ay uzak kalmisim, blogumdan ve sevgili arkadaslarimdan. Elimden geldigi kadar telafi edicem bu uuzn arayi .Arsivim de yayinlanmayi bekleyen tariflerim birikti . Hepsini tek tek paylasmaya calisicam sizlerle. Ilk once , Hayri bey amca icin yaptigim bu seker hamurlu pastayi yayinlamak istedim.
Umarim beyenirsiniz .