Yorumlariniz

Okudugunuz tariflere biraktiginiz butun yorumlar ve duzeltmeler icin sonsuz tesekkurler/ I APPRICIATE THE COMMENTS AND CORRECTIONS.

15 Aralık 2010 Çarşamba

Kabak Biskuvisi

Merhabalar buralar o kadar sogudu ki kisi 4 x 4 yasiyoruz. Her ne kadar ben cok usuyenler gurubundan olsamda, 4 mevsimi yasamayi seviyorum.
Kisin doga uykuya yatiyor , tum yilin yorgunlugunu atmak icin dinlenmeye geciyor diye dusunuyorum .
Ilk baharda civil civil uyanacak, Sicacik sevgi dolduracak insanlarin yuregine.Renk renk kokular salicak etrafa. Coskuyu sevinci mutlulugu yasiycaz Doga ile birlikte.
BAHAR dan sonra yaz , Doganin ve insanlarin tum enerjisini harciyacagi YAZ.
Ozlemlerin bittiyi mutluluklarin, son damlasina kadar yasandigi yaz.
Ardin dan Sonbahar yavas yavas dinlenmeye hazirliycak kendini doga.
Ne mutlu bizlere 4 mevsimi de yasiyoruz.
Allahim hic birimizibu guzeliklerden mahrum birakmasin insallah.

Tarifi yazacakken kendimi mevsimlerde buldum. Soguk beni baya etkilemis sanirim :)))
Iki gun once yaptigim kabak dolmasinin icini nasil deyerlendiririmdiye dusunurken bu tarif cikti ortaya. Asil amacim mucver yapmakti, sadece kabagin ici oldugu icin cok su saldi. Bende cok unlu olmasin dusuncesiyle birazda yulaf ezmesi ekledim. Ortaya bu tarif cikti. Diette olan arkadaslar icin lezzetli ve besleyici bir ara ogun olacagini dusunuyorum.
Ben kendi adima cok beyendim. Icinde sebze olan herseyi zaten cok severim.

MALZEMELER
4 kabagin ici
1 k, sogan
4 d,sarimsak
1 kucuk kase lor
1 cy,bardagi yulaf
2 crb,kasifi misir unu
Maydonoz
dereotu
istediginiz baharatlar
1 cyk karbonat


YAPILISI
Kabak iclerini biraz tuzla ovup beklettim ve SIKtim. Butun malzemeleri mutfak robotuna koydum, ve 1 dakika parcalama ve karistirma isleminden gecirdim. Karisimi 15 dakika dinlendirdim.Yulaf ezmeleri sogan ve sarimsak suyu ile kabarmasi icin. Malum robot tan gecen sogan sulaniyor. Yaglanmis bir firin kabina doktum tum malzemeyi. Isitilmis firinda alti ustu kizaranadek pisirdim. Pisen mucveri dilimledim ve tekrar firina surdum. Iyice kuruyunca firindan cikardim. Bazan ara ogun yapiyorum bir bardak ayran esliginde, bazan minik minik dograyip salataya ekliyorum. Ben sevdim umarim sizde seversiniz.
Sevgiler
Sefa

12 Aralık 2010 Pazar

Baharatli Kasarli Ekmek

Ekmek yapmak cokk keyif veriyor bana. Her hamur yaptigimda , acaba nasil bir ekmek yapsam diye dusunuyorum. Neler yakisir derken baharatlar takildi gozume.
Sadece baharatli ekmek guzel olur mutlaka ama bir seyelr daha eklesem mi derken rende kasar gecti elime. Hadi birde kasarli deneyeyim dedim. IYiki yapmisim kahvaltida bitti bir somun ekmek . Tavsiye edermiyim!! ederim tabiki ama cok yememek kaydi ile.

MALZEMELER
5 s,brg un
2 s,brg su
1/2 s,brg sut
1 s,brg kasar rendesi
1 tl,ksg kekik
1 tl,ksg reyhan
1 tl,ksg kirmizi biber
2 cb, ksg kuru maya
2 cb,ksg tuz

YAPILISI
Ilitilmis sut ve suya mayayi ekliyoruz. Maya eriyenedek karistirip 5 dakika bekliyoruz goz goz oldugunda elenmis unu ve tuzu ekleyip yumusak ama ele yapismayan bir hamur yoguruyoruz.
Yogurdugumuz hamurun uzerini kapatip iki misli oluncaya dek mayalandiriyoruz.
Mayalanan hamura rende kasar ve baharatlari ekliyoruz. ((Baharatlar dan birer tutam uzeri icin ayirdim ben,, uzerien suslemek maksadiyla. ))
Hamuru baharat ve kasar ile yeniden yogurup 10 dakika daha dinlendiriyoz.
Yeniden kabaran hamurun uzerine baharatlari ekip Onceden isinmis firin da yaklasik 45 dakika pisiriyoruz. Kahvaltida nefis oluyor.
Sevgiler
Sefa








Berna dan herkese Tesekkur mesaji var


Sevgili Blogur arkadaslar. Guzel yorumlariniz icin cok tesekkur ederim. Yorumlarinizi okudukca mutlu oldum. Bende firsat buldukca sizlerin bloglarini ziyaret ediyorum. Sizlerinde ellerine saglik. Herkese kocaman selamlar sevgiler
Berna

10 Aralık 2010 Cuma

Berna'nin Hanim Toplantisi

Herkese kocaman merhabalar, okyanuslarin otesinden selamlar sevgiler. Herkese kocamnn gulucukler gonderiyorum , hadi sizde gulun .Bir tebessum bir anlik mutluluk insanin ruhunu oksuyor. Hele sabahlari kahvenizi alip pc nizi acip arkadaslarinizin guzel yorumlarini okumak eminim hepinizi en az ben kadar mutlu ediyordur. Inanin bir fincna kahveyi sizlerle paylasiyorum , yorum okurken , tarif okurken. IYi ki varsiniz iyi ki sizler benim sayfamdasiniz. Guzel tarifleriniz , harika yorumlariniz bana hep destek moral oluyor.
Ayy lafi cokmu uzatim neee :)
Burda cok keyifli, cok nazih , cokkk candan bir gurubumuz var. Zaman zaman toplaniyoruz.
Biz bu toplantinin adina Hanim toplantisi diyoruz. Caylar iciliyor, cokk guzel ikramlar yeniyor.
Derin sohbetlere e dalip bir guzel hasret gideriyoruz.
Bu arada hanimlarin hepside birbirinde maharetli. Simdi yine o maharetli hanimlardan birinin davet fotograflarini sizlerle paylasicam.
Sevgili Berna nin daveti. Artik Berna yi taniyorsunuz. SIK SIK ismi geciyor blogumda.
Bu yil Ekim ayinda Berna da toplandik. Cesit Cesit mamalar yapmis Hala tadi damakalrda.
Ellerien saglik Berna cim hersey mukemmeldi.Kocaman tesekkurler
Ikram listesini yazayim
Cig borek
Rulo borek
Ispanakli gozleme
Yaprak sarma
Kisir
Citir kasede cerkez tavugu
Buzme baklava
Kakaolu rulo pasta
Bon bon toplari
Kedi dilli visneli pasta


















6 Aralık 2010 Pazartesi

Ispanakli Krep

Kahvaltiliklara devam edeyim hazir baslamisken. Cocuklarin kahvaltida en cok sevdikleri yiyeceklerden biriside kreptir bizim evde. Doyurucu lezzetli saglikli birde anneleri yapmayi cocuklarida yemesini sevince, krep SIK SIK konuk oluyor kahvalti miza.
Bu seferde ben krep hamuruna harslanmis ve kiyilmis ispanak ekledim. Aslinda harslamadim ispanagi kaynar suda 4 dakika beklettim. Hazirladigim krep hamuruna bir kase bu solgun ispanakdan ekledim ve herkesin bildigi normal kerep ten yaptim.
Tarife gelince http://lezzetsefasi.blogspot.com/2009/04/krep-boregi.html << burdaki tarife ispanak ekledim.




Kahvaltilik Menemen.

Yumurtayi ister celik tavada, ister bakir tavada , ister emaye tavada ister teflon tavada ister cam tavada istersenizzz altin tavada pisirin ama bu aliminyum sahanda pisen kadar lezzetli olmaz. Ben denedim olmuyor. Soyle ekmeyi daldiracaksin bu sahana dibinin yanigiyla birlikte gelecek yumurta. Herkesin bildiyi ve her zaman yaptigindan emin oldugum bir tarif ama.
Resmi gorunce yayanlamadan edemedim.

Kisaca tarif edeyim isterseniz. 2 sari biber 2 yasil biber zeytin yaginda hafifi oldurulur.
Uzerine kucuk dogranmis 1 domates eklenir, yine domateste biraz piser ve yumurtalar kirliir
Sahanin uzeri kapatilir ve 2 dakika daha pisirilir, ince kiyilmis maydonazda serpilince hemen kahvaltiya getirilir.

4 Aralık 2010 Cumartesi

Elmali Uzum lu kek


Heryer de kek varr kalbimm mutfak ta bu gece, Her blogda kek var Benim blogumdada olmali bu gece. :))

Bir haftadir banami oyle geliyor yoksa gercekten mi oyle, bir kek furyasi goruyorum bloglarda.

Canim cekmedi desem yalan olur. Hemen mutfaga gectim kendim icin deyilse bile, oglum ve esim icin bir elmali kek yaptim. Ucundan acik tadina baktim Gercekten guzeldi , yapmak isteyenlere tafsiye edilir.


MALZEMELER.

4 adet yumurta

1 su,br seker

1 su,br sut

1 su,br erimis tereyag

3 adet elma

2 crb,ks kus uzumu

1 crb,ks tarcin

1 pakt kabartma tozu

4 su,br un ( yaklasik )



YAPIMI

Oda isisindaki yumurtalari sekerle iyi ce cirpin.Cirpilan yumurtaya sutu , yagi ekleyip biraz daha cirpin. elediginiz una kabartma tozu ekleyip yavas yavas karisima ekleyin. Soyup kucuk ,kucuk dogradiginiz elmalari ve kus uzumu nu hafifce unlayip kek e ekleyin. En son tarcini ilave edip cok karistirmadan yaglanmis kaliba dokun. Onceden isinmis firinda yaklasik yarim saat 40 dakika pisirin






1 Aralık 2010 Çarşamba

Kuzu Tandir Bayram Yemegi

Sevgili arkadasimiz Ozlem ( www yesil mutfak. blogspot.com) '' KURBAN BAYHRAM I SOFRALARI ,, adli bir etkinlik e evsahipligi yapiyor. Sagolsun benide davet etti . Biz Kurban bayramin da sevgili arkadaslarimiz Berna ve Cagatay larin Davetlisiydik. Berna mukemmel bir sofra hazirlamis. Cesit cesit mezeler, yemekler ,borekler vardi . Bayram dolayisi ilede ana yemek olarak , kuzu tandir yapmis. Harika bir lezzet ti . Lokum gibi pismis enfez bir lezzet ti. Bende Ozlem in etkinligine bu kuzu tandir ile katiliyorum.
Berna cim ellerine saglik,