Yorumlariniz

Okudugunuz tariflere biraktiginiz butun yorumlar ve duzeltmeler icin sonsuz tesekkurler/ I APPRICIATE THE COMMENTS AND CORRECTIONS.

30 Mayıs 2009 Cumartesi

Kofteli Patlican Kebap Firinda

Patlican Kebabi genelde mangal ya da bbq de tercih ederdim.Ama mangal yakmak icin bir centilmen lazim. bizdeki centilmenler tv deki maci seyretmeyi tercih edince.( NBA finalerini seyrediyorlar, ee Hidayet Turkoglu da kendini seyretiriyor) Hal boyle olunca benim kebap firina da pisti. Iyiki de oyle olmus,lezzetide tadida yerindeydi. Sanki daha bereketli gibi geldi bana.Yemeyim firindayken ben de bir yandan pilavimi,salatami yaptim,vakittende kazanmis oldum.

MALZEMELER
1 kg patlican
1/2 kg kiyma
1 kuru sogan
3 dis sarimsak
1 cy br sivi yag
1 cy ks karabiber
1 cy ks kirmizibiber
1 cy ks kekik
1 cy ks kimyon
1 cr ks bibersalcasi
1 cr ks domatessalcasi
2 cr ks galata unu (bayat ekmek ici )

YAPILISI
Patlicanlari serit halinde soyalim ve uzerine bol tuz atip suzgude siyah suyunu salmasini icin bekletelim.
Sogani,sarimsagi rondodan gecirelim.Kiymayi,galata unu ve tum baharatlari iyice yogurup kofteyi hazirlayalim.
Tuzladigimiz patlicanlari iyice yikayip suyu nu suzelim.
Sivi yagdan iki kasik alip firin tepsimizi yaglayalim ve bir kofte bir patlican sirasiyla dizelim.
Salcalari, geri kalan sivi yagi ve 1 bucuk cay bardagi suyu iyice ezip tepsinin ustune yayalim.
Firini 200 c ( 300 f) ayarlayip kebabplari yarimsaat yada 45 dk pisirmeniz yeterlidir.
Afiyet olsun.

25 Mayıs 2009 Pazartesi

Firinda Tavuk Doneri ve Pilav

Tavuklu pilavi bilmeyenimiz yok tur sanirim.Tavugu harslariz suyu ile pilav yapar tavukla servise sunariz. Bu sefer deyisik olsun istedim.Tavuklari bahartlarla marine etim ve firinda pisirdim.Maksat hem deyisik tarif, hem deyisik lezzet uretmek .Test edenler tarafindan beyenildi.umarim sizlerde beyenirsiniz. Oldukca kolay bir tarif.

MALZEMELER.
4 tavuk kalcasi
2 su br pirinc.
2 dis sarimsak
2 crb ks tereyagi
2crb ks sivi yag
1 cy ks kar biber
1 cy ks kirmizi biber
1 cy ks kimyon
1 cy ks kekik
tuz
YAPILISI.
Yikayip kuruladigimiz tavuklari,sivi yagi ve tum baharatlari bir kapta iyi ce karistirip en az iki saat( 1 gece beklerse daha iyi sonuc alirsiniz) marine olmasi icin bekletiyoruz.
Marine olmus tavuklari firin tepsine dizip 200 dr firnda yarim saat pisiriyoruz.
Tavuklar piserken, yikayip suzdugumuz pirinci iki kasik tereyagi ile kavurup tuzunu ve suyunu ekleyip suyunu cekene dek piriyoruz.Suyunu ceken pilavi demlenmesi icin beklerken.Pisen tavuklari bicakla kucuk parcalara boluyoruz ve istedigimiz sekilde servise sunuyoruz.Afiyet olsun :))

22 Mayıs 2009 Cuma

Mifloy Borek

Uzun zamandir bloguma tarif yazamadim cok agir misafirlerim vardi :)) Unuverstede okuyan iki dunya tatlisi genc .Oglum Koray ve Aile dostlarimizin kizi Suna. Tatillerde genclerle olmak beni cok mutlu ediyor.Evde bir kiz olmasi beni ayrica sevindiriyor.Sunay'la birlikte mutfakda vakit gecirmek cok cokkk guzeldi. Bir hafta ne cabuk gecdi anlamadim, ama bana muthis doping oldu.Dun iki ogrencimizde okularinin yaz programi katilmak icin ayrildilar. Onlara burdanda basarilar diliyorum, Tekrar birlikde olacagimiz tatili 4 gozle bekliyorum.
Simdi Suna ve Koray icin kahvaltiya hazirladigim mifloylu borayi tarif edicem.
Herkezin bildigi bir borek,ama benim listemde,de olsun istedim.Simdi tarife geceyim.


MALZEMELER
1 Mifloy (Pk Puff Pastry)
1 Kalip Peynir
1 Kucuk sogan ( rendelenmis)
1 Yumurta
yarim bag maydonoz
kara biber

YAPILISI
Ilk once borayin icini hazirlayalim. Rendelenmis sogani , ince kiyilmis maydonoz ve kara biberle peyniri iyice karistiriyoruz. Oda isinda yumsayan mifloy hamurunu karelere kesiyoruz.
Yumurtayi beyazi ve sarisini ayirip beyaziyla kestigimiz mifloy hamurun kenarlarina suruyoruz.Karelerin ortasina bir kasik peynir den koyup karsilikli iki koseyi kapatiyoruz.
Uzerine yumurta sarisi surup onceden isittigimiz 300 fr yada 200 dr firinda 20 dakika pisiriyoruz.Afiyet olsun.




10 Mayıs 2009 Pazar

Anneler Gunu


Kelimelerle anlatilmayan fedakarlik ve karsiliksiz sevgi ne deseler sadece A NNE DERIM

Erkezin anneler gununu kutlarim .kocaman sevgiler

30 Nisan 2009 Perşembe

Jale Hanimin Cay Daveti


































Ve bir cay daveti daha.Cok guzel ikramlarin oldugu bu cay davetinde bu sefer Jale hanimin evindeydik. Hersey okadar lezzetli o kadar guzeldiki .Inanin resim yetersiz kaliyor. Tam olarak masa yi cekememisim .Acik bufe hazirlanan masada neler vardi neler .Ellerinize saglik Jale hanim hersey mukemmeldi . Lezzetli ikramlarinizla, guler yuzunuzle bizlere cok keyifli bir gun gecirtiniz.Tekrar tesekkur ederim .Simdi masada nelermi vardi :)
















El acmasi ispanakli borek.








Etli ekmek








Muska boreyi








Mercimek kofte








Domates canaginda rus salatasi








ve dil sogus








Peynirli borek
























Cukulata soslu kek








Elmali pay








Rulu pasta








Nefis bir kunefe

















27 Nisan 2009 Pazartesi

Mikrodalgada Hot Chocolate li kek

Bilgisayar daki arizadan dolayi kac gundur bloguma birsey yazamadim.Ozlemisim bloglari gezmeyi yporum yazmayi.Cok sukur kavustumm :)
Gecen kahvaltiya gelen arkadaslarim icin yaptigim keke tarif edicem bugun.
Ben tarifi aslinda devletsah in blogunda gordum. http://www.devletsah.com/mikrodalgada-brownie/ Malzeme listesinde kakao vardi ve kulanilmayi tavsiye ediyordu arkadas.Benim evimd e kakao kalmamisti, bende kilerde hot chocolate buldum ve kakao yerini bu sicak iceceyi ekledim. Tadi guzeldi kakao kalmadiginda tavsiye ederim:) Kekin uzerinede sicak cukulata doktum.

MALZEMELER

1 su bardagı sut
1,5 su bardagı seker
1 su bardagi sivi yag
3 pakethot chocolate (yada kakao)
3 adet yumurta
1,5 su bardagi un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilyag
1 su bardagi damla cukulata

YAPILISI
Yumurta ve seker iyice cırpılır.
Yag ilave edilir.
Sut eklenir.
Hot chocalata tozu ve vanilya katılıp, cırpılır.
Kalan karısıma un ve kabartma tozu karıstırılır.
Yaglanan kalıba hamur konulur.
Mikrodalga fırında 650 watt’ta 7 dakikada brownie pisirilir.
Ben uzerine bir bardak benmari usulu istigim cukulatayi doktum.
Kekin kalibindan zor ciktigi icin disi biraz puturlu olmustu ama tadi guzeldi.
Ani gelen misafirlere yapilabilecek bir alternatif.

18 Nisan 2009 Cumartesi

Nergiz Hanimin Cay Daveti






Gecdigimiz gunlerde sevgili Nergiz hanim bizleri evinde caya davet etti. Cok keyifli ve cok guzel bir gundu. Guler yuzuyle misafir perverligiyle bizleri cok guzel agirladi.Ben burdan kendisine bir kez daha cokk tesekkur ederim .Nergiz hanim bizler icin cok yorulmus, cok guzel ikramliklar hazirlamis. Ben ayri ayri resimleyemedim, ama her firsatta sizlere bu ikramliklardan tarifler yazicam. Tabiki Nergiz hanimin katkilariyla :)



Masada kiymali , ispanakli ve sigara boreyi vardi.Mantarli kis, tavuklu ve sebzeli ekmek,katmer,karidesli ekmek dilimleri,tutsulenmis salmon sadnvic ve kisir vardi.



Ben tatlilari resimlemeyi unutmusum.Neler vardi cukulatali pasta, meyveli tart,meyve salatasi revani bunlar aklima gelenler .Nasil olduysa revaniyi unutmamisim.Cok guzel bir revani idi.

Iste bu harika revaninin resmi ve tarifi.

MALZEMELER

9 yumurta

1 su bardagi seker

7 corba kasigi tereyag

1 bucuk bardak ince irmik

1/3 bardak un

1 limon kabugu

1 cimdik tuz

SURUP ICIN

4 su bardagi seker

4 su bardagi su

2 corba kasigi limon suyu

YAPILISI

Ilk once yumurtalari beyazi ile sarisini ayiriyoruz. yumurta sarilarina sekeri ve limon kabugu rendesini ekleyip 8 dakikka cirpiyoruz.

Diyer tarafta bir cimdik tuzla yumurta aklarini da 8 dakika cirpiyoruz.

Cirptigimiz yumurta sarilarina yavas yavas (kasik kasik) irmikle un karisimini ekliyoruz.

Kar haline gelmis yumurta beyazlarinida tatta bir spatula ile yavas yavas karisima ekliyorz(cirpmamaya ozen gostermek gerekiyor) bu islemi yaparken ispatulayla karisimi katlaya katlaya karistiryoruz. 6 kasik erimis ve sogumus tereyaginida yavas yavas revani harcina ekliyoruz ve diyer 1 kasik yagla 9x13 boyutlarinda bir kalibi yaglayip unluyoruz ve karisimi bu kaliba alip 325 f firinda uzeri kizarana dek pisiriyoruz.

15 Nisan 2009 Çarşamba

Sevindirik oldum :)


Sevindirik oldum resmen.Bu kadar mutlu olacagimi bilmiyordum.Ne guzel bir duyguymus.
Aslinda hep bakiyordum acaba biride bana gonderirmi odul diye .Fesatlanmadim ama hep gipde ile baktim.Sabah yorumlari okurken inanamadim defalarca okudum dogru mu goruyorum acab diye.Yasasinn yupiiii benimde bir odulum var.Bunun icin sevgili Rumeysa ya cok tesekkur ederim. Odul sahibi olmadan once ben olsam soyle yapardim diye kendi kendime ahkam kesiyordum ama oyle deyilmis.Bende iyi simi hemen kuralarini yerien getireyim bu bana onur veren odulun.
KURALAR
1-Odulu veren kisinin linkini yayinlamak.
2-Odulu verdigin kisilere haber vermek.
3-Odulu layik buldugun blogger arkadaslarinin
linkini vermek.
Beni bu odule layik bulan arkadasim Rumeysa www.rumeysaninruyasi.blogspot.com
Ben bu odulu aslind aherkeze vermek isterim ama bir kural varsa uymak gerekiyor.
O yuzden istedimki odul almayan arkadaslar olsun benim odul verdiklerim.
Yoksa kimseyi ayirmak istemiyorum.Umarim kabul eder arkadasalarimda.
Insallah arkadas lar bu oduleri kabul ederler.

12 Nisan 2009 Pazar

Arkadaslar 'la Pazar Kahvaltisi






Gecdigimiz Pazar cok sevdigimiz arkadaslarimizi kahvaltiya davet ettik.Eh malum Pazar kahvaltilarininda guzel yani sohbetinin bol olmasi .Havada cok guzeldi sansimiza.
Tam bir Turk kahvaltisi oldu. Benim icin onemli olan arkadaslarimla birlikte olmakdi.
Kahvaltidan guzel sohbetleriyle,evime getirdikleri nese ile ben keyifli ve cok guzel bir gun gecirdim. Sagolsunlar insallah arkadaslarimi tekrar tekrar agirlama firsati bulurum.

Gelelim kahvaltidaki menuye. Tabiki Turk kahvaltisinin vaz gecilmezi bol susamli citir citir GEV_REK ,tarifi sevgili Esranin blogundan aldim http://acemisef.blogspot.com/ ben sadece Esra gibi iki defa dolamadim Gevrekleri ( ben IZMIRliyim ) :)) Bu arada Izmir lilerin simit'e gevrek dedigini bilmeyen yoktur aslinda, ama ben hemen Izmir'li oldugumu ima edeyim dedim;) Esracim gevrek harika oldu burdanda tesekkur ederim.


Koy ekmeyi vardi tarifi yanilmiyorsam ekmeklerim bolumde var
Ben genede kisacik tarif edeyim.
2 su bardagi ilik suyla 2 corbakasigi maya,1 corba kasigi seker,1 corbakasigi tuz ve 4 ,5 bardak unla yogurdum ve yaklasik 1 saat mayandirdim.
iki misli buyuyen hamuru unlu zeminde yuvarlayakarak ekmek sekli vermeye calistim.Bir parca artan hamuruda elimde yuvarlayip ekmeyin uzerine dikey gelecek sekilde yapistirdim ( kuck parcalari yapistirmak icin unlu su kullandim) uzerine hashas tohumu serpip oncede isitilmis firinda yaklasik 45 dakika pisirdim.
Diger tarifleride en kisa surede sizlerle paylasicam.
Baska nelermi vardi?
Kiymali sigara boreyi,ucgen peynirli borek , patates salatasi , Peynir cesitleri ,receller, firinda patates ve sosis kizartmasi, kozlenmis kirmizi biber,recel cesitleri.Tatli olarakda kakaolu kek ve cheesecake vardi . Cok gecmeden yayinlarim insallah.