Yorumlariniz

Okudugunuz tariflere biraktiginiz butun yorumlar ve duzeltmeler icin sonsuz tesekkurler/ I APPRICIATE THE COMMENTS AND CORRECTIONS.

11 Mayıs 2010 Salı

Kahvalti Masam

Gectigimiz gunlerde sevgili arkadasim Munewer'in ablasi ve gegeni geldi.Bende Turkuye'den gelen bu guzel insanalri kahvaltiya davet ettim. Sagolsunlar beni kirmadilar ve cok guzel bir sabah gecirdim onlarla.Elimden geldiig kadar nacizane birseyler hazirladim. simdide sizlerle paylasayim istedim. Ayri ayri resim cekmeye vaktim olmadi .O yuzden masayi yayinlamak istedim.Olan lari siraliycam ama tek tek resim yok malesef.
Ben burdan tekrar tesekkur ederim beni onurlandirdiklari icin.

MASADA NELER VARDI
Pirasali borek
Peynirli pogaca
Kabak mucveri
Kirmiiz biber (koz) salatasi
Kuru domates puresi ( ezme tadinda)
Peynir ezmesi
Baharatli tereyagi
Balli kaymak
Harslanmis yumurta
Peynir tabagi
Cesitli receller
Ev yapimi ekmekler
Salatalik, Domates sogus
Veee tabiki CAY

6 Mayıs 2010 Perşembe

Dondurma'li Revani

Listem de yayanlanmayi bekleyen bir tarif daha. Yapimi kolay ve pratik, suruplu tatli tercih edenler icin lezzeti harika. Ben ikram esanasinda uzerine dondurma koydum.

MALZEMELER
3 yumurta
3 trk,fincani irmik
3 trk,fincani seker
3 trk, fincani yogurt
5 trk, fincani un
1 kabartma tozu
1 vanilya

SURUP
5 trk,fincani seker
5 trk,fincani seker

YAPILISI
Sekerle yumurtalar iyice cirpilir, ardindan yogurt eklenir.Eledigimiz un kabartma tozu ve irmikle karistirilip karisima eklenir ve biraz daha karistirilip,Yaglanmis unlanmis kaliba dokulur.
Onceden isittigimiz finda yaklasik yarim saat pisirililir.
Pisen revaniye surup icin sekeri ve suyu iyice karistirilip ( seker eriyene dek ) revani sicak ken dokulur. DIKKAT edilmesi gereken burda surup kaynatilmaz. 1 veya 2 saat dinlendikten sonra.
Uzerine dondurma ilave edilip servise sunulur.

3 Mayıs 2010 Pazartesi

Kabak Corbasi

Bu bahar gunlerinde pazarlarda , marketlerde ve manavlarda bolca bulunan sebzelerden biride kabak hic kuskusuz. Hafif ve bir o kadar da besleyici olan kabaktan ben bu seferde corba yaptim. Kabak sevmeyen cocuklar icin bir alternatif olarak denenmesini tavsi ye ediyorum.

MALZEMELER
2 Iri kabak
2 corb,k tereyag
2 corb,k un
2 su,b sut
4,5 dal dere otu
1 fiske tuz
3 S.B su

YAPILISI
Yikayip rendeledigimiz kabaklari 3 su bardagi su ile harslayalim. Kabaklar harslanirken baska bir tencerede.Tereyagi ve unu kavuralim .Kavrulan una sutu ilave edelim. Basemel sos kivamina gelen karisimi harslanmis kabaklara ekleyelim. Bir iki tasim kaynayan corbaya incecik kiydigimiz dere otlarinida ilave edelim. 2 dakika daha pirilen corbayi ilik ken servise sunalim. Afiyet olsun.

27 Nisan 2010 Salı

Kapama ( kalin omlet )

Kahvaltiliklar listesine ekleye bileceginiz bir tarif. Doyurucu, pratik ve lezzetli.


MALZEMELER
4 yumurta
5 corba ksg un
250 gr beyaz peynir
1 demet maydonoz
1 demet taze sogan
1 er cy ksg , nane, kr biber
krm biber, kimyon
tuz

YAPILISI
Butun malzemeler karistirlir ve cok az yagla yaglanmis tavada arkali onlu kizartilir.
Cevirmek zor oldugundan ben ceviriken tabak kulandim.
Afiyet olsun

26 Nisan 2010 Pazartesi

Dondurma Yataginda Meyveli Krep

Cabuk, pratik ve lezzetli bir alternatif. Krep yapmayi herkes bilir. Ister tuzlu , ister tatli olarak tuketilen bu cok lezzetli yiyecegi ben bu sefer meyve, dondurma ve cukulata esliginde ikram etim ve herkes cok bendi.Sizlerde istediginiz meyvelerle zengilestirip konuklariniza ikram ede bilrisiniz. Yada serin bir tatli caniniz cektiginde kolaylikla yapip tukete birlisniz.
afiyet olsun.

25 Nisan 2010 Pazar

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Cocuk Bayrami.

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Cocuk bayramini kutladik Ulkemiz den binlerce km uzakda olsakda Milli ve dini bayramlarimizi kutlamak beni cok sevindiriyor. 23 Nisan'i gectigimiz yil oldugu gibi bu yilda piknikle kutladik. Cocuklarimiz bize birbirindne guzel siirler, sarkilar hazirlamislar.
Yetenekli cocuklarimiz esturman lari ile harika muzik soleni yasattilar.
Emegi gecen herkese ben burdan bir defa daha tesekkur etmek istiyorum.

Bu keyifli gunde anneler icinde bir etkinlik vardi. Tatli yarisi, evet evet tatli yarisi.
birbirinden guzel tatlilar pastalar vardi Tam 21 cesit tatli pasta :)
Cok keyifli bir yaristi .Juri uyelerimiz tabiki cocuklardi.
Ben 16 numarayla katildim .Seker hamurlu 23 nisan temali pasta ile. Yarismada 2 nci geldim ( 20 kisi de ikinci oldu ) Onemli olan kazanmak deyill yarismaya katilmaktir.
Okadar guzel tatlilar pastalar vardi ki iyiki ben juri uyesi deyilim diye sevindim bile.
Asada resimleye bildigim kadarini sizlerle paylasiyorum.



































































22 Nisan 2010 Perşembe

Ev de Pastirma Yapimi

Ozlem insanlara neler yaptirmiyor . Cok uzaklarda olunca herseyi her zaman bulamiyoruz malum. Oyle her magazada pastirma , sucuk yok malesef. Ben cok sarkuteri urunlerini sevmememe ragman, aklima geldiginde olsa keske demeden edemiyorum.
Gene boyle bir donemde aklima pastirma geldi. Netten bir kac yere baktim. Evde yapa bilecegimi dusundum .Cok olsa biraz vakit birazda et kaybim olur diye dusundum., Amaa ya basarirsam, iste ozaman muthis olur dedim veee Pastirma yapmaya karar verdim.
Sonuc dusundugum den de harika bir sonuc oldu. Nasilmi yaptim anlatayim , kim bilir belki denemek isteyen olur.

MALZEMELER.
1 kg dana eti
1 su.br toz haline gelmis cemen otu
1 bas ezilmis sarimsak
3 cor,ks toz biber , ( aci yada tatli) tercih sizin
1 kg kadar kalin tuz.

YAPILISI;
Eti once iyice tuzla kaplayip iki agirlik arasinda iyice (SIKISTIRILIR ) Bastirarak 3 hafta bekletilir. Bu surede sizan suyu akitilir. Uc hafta sonunda iyice tuzu akitilir ve yikanir . Ici suyla dolu bir kapta 24 saat bekletilir. Bu surede suyu SIK SIK deyistirlir ve fazla tuzunun cikmasi saglanir.
Tuzu cikarilmis pastirmanin bir ucundan ip gecirilir ve 24 saat asilarak kurumasi saglanir.
Bir kapta ezilmis sarimsak, cemen tozu , toz biber ve 1 su bardagi suyla ceman hazirlanir.
Hazirlanan cemen ile pastirmanin heryeri kaplanir. Pastirma artik kurutulmaya alinir ve 1 hafta kurutulur. Cemeni kuruyan pastirma hazir demek tir. Yapmak isteyenlere kolay gelsin.

20 Nisan 2010 Salı

Munevver'in Kahvalti Masasi

Gectiyimiz gunlerde sevgili arkadasim Munewer'e kahvaltiya davetli idik.
Harika bi masa hazirlamis kendisi. Iki seker oglulu ile bizlere cok guzel bir masa hazirlamis.
Ellerine saglik Canim hersey cok guzeldi. Burdan yeniden tesekkur ederim.
Masada neler vardi :)) okadar guzel seyler vardiki kahvaltiliklari gormedik bile.
Kendisi Karadeniz li olan arkadasim tam bir kara deniz sofrasi kurmus.
Mihlama, turksu kavurmasi, Karni bahar kizartmasi, hashasli corek, kiymali borek ,Tatli olarakda kaymakli seker pare. Tabiki cesitli peynirler, zeytinler ,receller de masada hazir lardi.
Cok keyifli sohbet eslignde hepsinin tadina baktim.

14 Nisan 2010 Çarşamba

Baby Shower Pastasi







Sevgili can arkadasim Berna nin baby shower i icin yaptigim pastayli sizlerle paylasmak istedim. Sevgili minik Ezel Beray imiz iki ay erken Dunya ya geldi. Ezel Beray,a burdna tekrar hosgeldin demek istiyorum.



Netten ve sevgili blogcu arkadaslardan edindiyim bilgi ve fikirler dogrultusunda bu pastayi yaptim. Bu konuda sevgili arkadasimiz Ayse YAMAN a sizlerin huzurunda tekrar tesekkur etmek isterim.






Simdi geceyim tarifine






Kek icin malzemeler.






4 iri yumurta



3 kahve fincani seker



5 kahva fincani un



1 kabartma tozu









Krema icin



4 su bardagi sut



1 su bardagi seker



2 corba kasigi nisasta



3 corba kasigi un



1 cay kasigi vanilya






Suslemek icin



2 paket hazir seker hamuru



bir kac cesit gida boyasi






Pastanin uzeri icin



1 paket krem santiy












Yapilisi



Once keki pisiriyorum , yumurta ve sekeri iyice cirpip , kabartma tozu ile karistirdigim unu yavas yavas ilave ediyorum. Oncede isinmis orta isili firinda 35 ve ya 40 dakika pisiriyorum.



Kek sogurken, krema malzemelerini bir tencerede kisik ateste koyulasana dek pisiriyorum.



Soguk keki ikiye ayirip arasina ve ustune ilik kremayi suruyorum.



Kek dinlenirken seker hamurunu renklendiriyorum. Renklenen seker hamurundan istediyim sekilleri verip dolapda dinlendiriyorum. Kren santiyle kapladigim pastanin uzerine daha onceden hazirladigim sekilerle susluyorum. Umarim pastami sizlerde beyenmisinizdir.