Yorumlariniz

Okudugunuz tariflere biraktiginiz butun yorumlar ve duzeltmeler icin sonsuz tesekkurler/ I APPRICIATE THE COMMENTS AND CORRECTIONS.

23 Mart 2008 Pazar

Manti

Herhalde Turk olupda Manti sevmeyen cok az kisi vardir ,ben bu az kisilerden deyilim :)

Melzemesi hamuru icin
2 yumurta
yarim su bardagi su
2 su bardagi un
istediyiniz olcude tuz

Ic malzemesi
300 gr kiyma
1 sogan,rendelernmis
2 dis sarimsak,ezilmis
istediyiniz baharatlar

Uzeri icin
iki su bardagi yogurt
2 dis sarimsak ,ezilmis
2 corba kasigi terayagi
1 kahve kasigi biber salcasi
1 kahve kasigi pul biber

Yapilisi
Ilk once hamurunu hazirliyorum yumurtayi ve suyu iyice cirpip tuzunuda ekleyip ,yavas yavas unu ilave ediyorum .Hamur sert olmali eyer yumusak bir hamur olduysa biraz daha un ilave ediyorum .Hamur iyice ozlesinceye dek yoguruyorum ve yarim saat dinlendirmeye birakiyorum.
Manti icinide hazirlamak icin butun malzemeleri karistirip hazirliyorum , baharat sizin tercihinize gore .Hamuru iki bezeye ayiriyorum .Ortalama bir bardak undan bir beze cikiyor . Bezeyi ilk onc e merdaneyle sonra oklavayla iyice buyutuyorum ve kucuk karelere kesiyorum .Kestiyim karelere kiymali icden koyup koselerini kapatiyorum . Butun malzeme bitince makarna harslar gibi mantilari harsliyorum ve hemen tabaklara servis ediyorum . Uzerine daha onceden hazirladigim sarimsakli yogurdu ilave ediyorum ve tere yaginda ezdigim biber salcasiyla pul biberide gezdirip servis ediyorum.

Oglumun okul dan her eve geldiyinde bu manti sefamiz olur :)

Hiç yorum yok: